Lördag!

Idag är det lördag. Imon ska jag jobba på Tg, det känner jag verkligen inte för. Känns som att jag har hundra grejjer som jag måste göra klart tills nästa veckan, men när det så mycket så istället för att sätta igång med nått så gör jag ingenting...inte så bra kanske!


I torsdag så var vi ju på vår första aktiveringkurs jag och Alice, och pappa och malte. Det var ganska roligt, det var förbannat kallt bara. vi var vid kurorten vid havet och där blåste vinter.
Alice tyckte det var roligt iallafall. :) vi gick en promenad och gjorde saker på promenaden som man själv kan göra hemma sen istället för att bara gå gå gå. gömma godis, balansera på en sten, inkallning och sånt dära. Kanske onödigt att betala 100 för det, men men.
Där var en stor blandras hund som ägarna inte hade nån koll på alls. Matte hade brytit armen, hade hunden dratt sönder den tro? Och husse kunde inte hålla hunden för fem öre. Hunden var inte aggresiv på nått sett, men den ville gärna hälsa och busa med andra hundarna, så den flög omkring och gjorde plötsliga ryck mot andra hundar och ägarna sa ingenting till hunden, husse bara höll emot och försökte dra in honom igen. Sen klagade dom på att han var så stark. jaja, alice är också stark. men hon vet att hon inte för göra sånna ryck, hur skulle den hunden kunna veta att det var fel om dom inte sa åt honom? en gång sa husse FY till hunden, men det gjorde nog bara saken värre. Hunden hade precis gjort ett ryck mot alice och husse drog in honom igen, så säger matte till hunden att sitta. Och när husse har hämtat andan lite så säger han FY till hunden, men då sitter ju hunden lugn och fint? herregud, hur det ska sluta för den stackars hunden när husse och matte inte orkar mera är ju en sorlig gåta!
Den skrämde livet hur Alice två gånger, när de ryckte mot henne första gången så sprang hon bakom mig med öronen bakåt. När den ryckte mot henne andra gången så skällde/gnällde hon åt honom! Efter det så hade hon stenkoll på vart han var nånstans hela tiden, när det hördes att han gjorde ryck (när det lät från klorna och husse skor i gruset och så) så hoppade Alice till med öronen bakåt  varje gång. så vi höll oss så lång från dom som möjligt. Nåde dom om dom låter sin hund flyga på Alice mera.

Nästa gång ska vi iallafall göra söklek, det låter rolig tycker jag :)

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0