Söndag söndag

Nu har jag precis ryckt wilma lite granna, eller ganska mycket faktsikt. Vi höll på i 1 ½ timme. Och fick slutar då för wilma blev så trött så hon la sig ner. Vilket kanske är konstigt för hon orkar ju typ 3 timmar när vi lämnar bort henne, men det kanke beror på att jag inte rycker som dom som har det som yrke, kanske blri hon tröttare då, vad vet jag! Eller så är det kanske så att hon blir trött när vi lämnar bort henne också, men då kan hon inte lägga sig ner för hon är kopplad i en slags stolpe ovanför henne som gör att hon måste stå upp!
Mycket päls blev det iallafall :) som ni kanske ser så har jag tat henne på ryggen idag, och lite granna fram på bröstet, fram benen är däremot väldigt lurviga fortfarande, men det tar vi en annan dag. Jag skar mig så på kniven jag har när jag rycker också så jag orkade inte heller längre!
Tänkt så härligt om jag nångång kan ha råd att köpa en trimningsbord och trimma Wilma på, och att vi kan göra om i nere i källan så där blir hunddusch, så kan jag ha trimningsbordet där bredvid. Så kanske jag kan köpa en trimstol/pall att sitta på också. Det hade blitt bra, bra för ryggen och skönt att slippa trimma henne i köket! Ska nog hålla utkik på utställningarna i sommar :)



Inatt så drömde jag att vi parade Alice. Av någon anledning så var vi uppe hos min mormor och morfar! Nån från stockholm kom dit med 3 berner hanar så ville dom para en av dom med Alice. Där var också en golden och Prins Ikaros var också där. Först så lät vi golden hanen para sig med Alice, för att vi skulle så om hon ville då. Och det gick jätte bra, sen så lät vi Ikaros para sig med Alice och det gick också jätte bra. Så vi var så nöjda så. Dom från stockholm hade dessvärre åkt helt i onödan, för vi ville inte para alice med deras hane. Så sen så skulle vi bara hålla tummarna på att hon blev dräktig, med ikaros och inte med golden hanen, så vi hoppades på att det inte skulle komma ut några ljusa valpar. Konstigt :) 

Nu hade jag tänkt lägga mig på soffan och kolla på grace anatomy och one three hill som jag har spelat in. Som vanligt varje söndag :) Bra att kolla på när b är och tränar!
 
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: lina

vad fin hon blir och vad duktigt du är som gör det själv! Kan du ta anteckningar och ve material som ni får imorgon till mig angående hemtentan? Det hade vart jätte snällt. Hoppas du har en fin dag.

Kramar till dig min fina vän!

2009-03-22 @ 21:48:10
URL: http://secretmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0