Söndag!

ja, igår när jag gick och la mig så glömde jag ju ställa om klockan! Och konstigt nog så hade jag en konstig känsla av att jag hade försovit mig när klockan ringde..men när jag såg på min telefon att klockan var åtta så tänkte jag att jag vilar lite till...så frågar B "börjar du inte klockan 10?", "jooo?" säger jag. så ser jag på klockan i taket att den är 09.00 den har ställt om sig själv. Så jag flyger upp ur sängen och är helt förvirrad. Alice hon springer efter mig ut i köket och jag står där som ett fån och tänker att "fan, jag ska ju åka från långås klockan 9, jag måste ringa S på hemglass. fan fan fan vad sen jag kommer bli........" så går det några sekunder. "eller....vart ska jag jobba idag? Det är väl lördag? Eller, nä det är söndag! jag ska ju jobba på torggrillen, ah men då så. jag hinner nog!" Så det var lätt lugnt ändå, jag hade satt klockan så tidigt för jag hade tänkt hinna slänga in en tvätt i maskinen och lite så. men jag hann in till TG till klockan 10 iallafall. Och det var faktiskt roligt att jobba idag, det kändes som jag var utomlands när jag gick där ute i solen och stan började vakna och jag gick och sopade fimpar utanför :)


Nu ska jag ut och träna hundarna i solen! Tränar dom korta stunder varje dag nu, både för att det är roligt men också för att dom ska lära sig att vänta på sin tur, jag tränar en och då ska den andra sitta stilla och vänta, så byter jag med dom efter 2-3 minuter. Det är mycket tänkande för dom små liven! :)


tingeling tjingeling!



Update!

Ikväll så har jag fortsatt med hemtentan, har skrivigt en och en halv sida och nu är det stopp! Får fortsätta en annan dag, imon förmiddag måste jag fortsätta på "tätt intill dagarna" Sen halv 12 ska jag vara på jobb på min praktikplats, ska vara vikarie där, ska bli roligt det :)

Det gick rätt så bra när jag tränade hundarna innan. Det ända Alice har fått söka är ju godis, men eftersom vi ska ha söklek på torsdag med saker, så försöker jag förbereda henne lite. Så jag gömde min vante och sa "leta" hon fattade inte riktigt, hon råkade springa på vanten och då blev jag så glad och gav henne massa berömm, så alice hon tänkte nog "jaha...den här?" så tog hon upp den hon kom med den till mig så fick hon en godis :) provade två gånger och hon såg lika förvånad båda gångerna när jag blev så glad när hon sprang på vanten, hon letade ju efter godis trodde hon! 
   Wilma tycker det är jätte roligt att träna, hon är så ivrig och hoppar runt mina ben. Försöker lära henne ingångar, då hon ska gå in vid min vänstra sida och sätta sig tätt intill. Det går ganska bra men hon är så ivrig så det är svårt att belöna när hon gör själva stegen in mot mig :) 
   Alice hon satt så fint och väntade medans jag tränade Wilma, Wilma däremot tyckte det var förbannat tråkig att sitta och vänta och ville gärna vara med. Så hon kom till mig och alice flera gånger när vi tränade. Jag måste få in Wilma på nån kurs snart, hon älskar ju att få tänka!!! 

Usch, det är mycket nu. Och jag vill så gärna hinna med allt. Jag vill hinna med hundarna och träna, leka och promenera. Jag vill hinna med att jobba så jag får in lite pengar. Jag vill hinna med skolan så jag inte behöver göra om massa grejjer för jag inte orkat/hunnit läsa tillräckligt från början. Jag vill hinna med att grejja här hemma, städa och annat, får panik när det ser ut som ett bombnedslag och jag inte hinner städa upp det. Jag vill hinna med att åka till gymmet och spinna och träna. Jag vill också hinna med att sätta mig ner två sekunder och spela lite tvspel eller titta på TV. Men...jag försöker att inte tänka på det. gör jag en sak i taket och planerar bra så kommer jag hinna med allt och snart är det sommar...härliga sommar sommar sommar. 
  
Nu ligger alla i hela huset och sover, och jag har som sagt gett upp hemtenan för idag. Så nu ska jag ner och hänga upp en maskintvätt och sen ska jag söva!
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0