tionde mars tjugohundranio!

Nu har jag kommit hem för en stund sen. Var och handlade grejjer tills imon när de kommer för att para vovvarna, får ju bjuda dom på lite frallor, människorna alltså..inte hundarna! Så har jag lagat lite mat när jag kom hem som blir matlåda imon, och nu ska jag dammsuga och torka upp löpfläckar! Sen ska jag ut i trädgården och städa där och sen är det promenix. Sen ska jag ju då på bio. Det ska bli skoj skoj :)

Idag så fick jag börja på ett lite projekt med barnen på förskolan där jag gör min VFU. Personalen frågade om jag ville göra nått påskpyssel med barnen nu när jag är där. Och det ville jag ju gärna. Men nu känns det bara fel fel fel. Det pysslet jag sitter och gör nu med barnen säger emot allt jag tycker och tänker! Och jag har försökt lirka mig fram med personalen men de fattar inte vad jag menar! Jag har fått göra en modell, en höna på en pinne som man kan ha i blomman. Och jag den idén har jag inget emot, helt ok! MEN. Alla ska göra sina hönor vita, enligt mig så borde alla få välja färg på sina hönor själva. Alla hönor ska ha röd tuppkamm, orange näbb, och en sån dära röd skägg under näbben. (vilket jag ser som en tupp, men men) Sen ska det vara fjädrar nånstans på hönan, där har jag faktiskt sagt att de får välja precis själva vart de ska sitta. och de får välja färger på fjädrarna. MEN, det är jag som får limma på alla grejjer för de ska göras med limpistol så att det håller bra och där kan ju barnen bränna sig. Så de får visa vart de grejjerna ska sitta också sätter jag dit dom. ååh, vad fel detta blir! En del av barnen är jätte stolta över sin höna och vill gärna ta med hem och visa mamma och pappa. Medans andra säger jahopp, och springer iväg och leker när den är klar! Jag förstår de som säger jahopp! Det är ju i stort sätt jag som har gjort hela hönan, och alla ser likadana ut förutom färgen på fjädrarna. Hur kul är det? Hade det inte varit mycket mycket roligare om alla hade fått göra sin höna precis som de ville, vilket färg de ville, 10 ögon om de så ville, 100 fjädrar och utan näbb? Men jag orkar inte tjabbla med personalen. jag gör detta och sen när jag börjar jobba på riktigt så gör jag det aldrig mer :)

nu ska jag städa då!
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Jenny

ja de stämmer:)

2009-03-10 @ 16:03:36
URL: http://j3nnyk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0