Tisdag kväll!

För en stund sedan så kom jag hem från spinningen, det brände gött i knäna idag också :/ Imon är jag antaligen ledig, om det inte ringer från Kungsbacka och vill ha barnpassning. Men är jag ledig så ska jag plugga och sen kanske gå på second hand på eftermiddagen, det vore ju roligt :)

Nu när det börjar närma sig att Alice antagligen ska resa bort i några veckor, så börjar jag mer och mer tänka på hur nära hon alltid vill vara mig, hon ligger vid mina fötter i stort sett hela dagarna. Sitter jag vid datorn så ligger hon här, sitter jag i soffan så ligger hon där, sover jag så ligger hon vid sängen. Tom när jag ska på toa så sitter hon framför mig. Hon vill dock inte med in i badrummet när jag ska duscha, men då ligger hon utanför och väntar istället. Och när jag lämnar ett rum så följer hon efter. Detta har jag ju märkt för länge sedan, men har liksom inte tänkt så mycket på det. Men när jag inte kommer vara nära henne på flera veckor så gör det mig lite orolig för henne. Men det kanske kan vara bra för henne också, att hon lär sig att vara utan mig också.

I flera år så har jag sovit så fruktansvärt dåligt. Så har jag vetat att det länge har legat en valerina natt i byrån. Men har tänkt att jag säkert snart börjar sova bättre så jag behöver inte äta det. Men ikväll tänkte jag att det kunde vara skönt att slippa ligga och glo i taket i 1-2 timmar innan john blund kommer och sen vakna 2-4 ggr på natten. Så jag letade fram mina valerina natt tabletter. Men så såg jag att det var väldigt länge sen jag köpte den, "används före 2005 -01!" stod det på den. Så jag ska nog gå och köpa nått imon, för det var en natt för några veckor sedan som jag sov så gott, jag vaknade inte en enda gång och jag somnade vid 22 tiden, så kl 08 när klockan ringde kände jag mig verkligen utvilad och nästan pigg. Det vore skönt att ha den känslan fler gånger!


Hundarna har fått böcker nu. och jag kommer faktiskt ihåg att skriva i dom :) skriver upp hur alice löp ändras och att hon har avmaskat, i wilmas har jag skrivigt att hon hade ögoninfektion, ska nog skriva där att hon bytt mat nu kom jag på. Wilma får Alice mat nu, hon tycker la det är som att äta godis..än så länge iallafall!
 



Nä, nu ska jag lägga mig lite i soffan. B kollar på hockey och det tycker jag inte är så roligt, när det inte är frölunda iallafall. :) men nu orkar jag inte sitta här mera. Alice har lärt sig en ny sak har jag märkt. När jag stänger av datorn så låter det alltid ett litet Pling, då ställer hon sig snabbt upp och tittar på mig. Hon har väl kopplat ihop plinget med att jag ska gå nånstans. Om det är för att hon ska med eller för att hon tror det ska hända nått kul det vet jag inte.

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Becca

Vilken fin blogg du har:)

2009-03-03 @ 22:19:58
URL: http://beccanorman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0