Vår varannan dag!

Igår var det inget vårväder direkt. Men vi planterade som sagt om våra träd som står hos pappa, så det kändes ju lite vårigt =) Alice fick vara med mig och plantera i växthuset, Wilma och Malte fick vara ute och busa. Eller det var ju iallafall min tanke, Maltes tanke var mer att "jag står här och gnäller så kanske dörren öppnas och Alice kommer ut till mig, för hon luktar ju så gott"



Efter en stund så tyckte Maltes lillmatte att gnälladet blev för jäkla trödigt att lyssna på. Så Malte fick komma in till oss. Han var så ivrig och ville så gärna lukta på Alice bakdel och para sig med henne. Men Alice tyckte att nu får det vara nog, min bakdel har fått tillräckligt med uppmärksamhet förra veckan. Låt mig va din lilla plutt!!!



Idag på praktiken fick jag hoppa in som vikare för pojken med autism. Hans assistent behövde åka hem får VAB. Så jag fick vara med han i 5 h och imon ska jag vara med han på förmiddagen. Så jag får ta igen min praktik på Torsdag. Hade så gärna velat vara ledig tors-fre men det har varit riktigt roligt att vara vikarie för Lillkillen så det gör mig inget alls :) Och pengar är väl inget man tackar nej till ;) Det är bara synd om våra små älsklingar här hemma, de blir en dag mer än tänkt som de får vara hemma själva. Men de ska säkert gå bra!


Idag kom papper på kursen som vi ska börja på 23/3. Aktiveringskurs. Alla i gruppen ska första gången komma överens om vad vi vill göra. Jag hoppas att det kommer bli blodspår, personspår eller söklek nån av gångerna. Det hade vart roligt att testa på. Lillasyster och Malte ska också gå så detta kommer nog bli så bra då :) Roligt att ha nått att se framemot nu när inte sommaren blev som det var tänkt!


Idag är det vårväder! Även om det blåser smått storm. Men det är ljust och soligt och alldeles underbart så vi ska ut på långpromenad nu!

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0