Agility start!

Ja igår var vi ju på agility, jag och wilma :) jag cyklade inte dit för jag inte visste hur jobbigt det skulle bli för wilma. men vi kunde gott ha cyklat. Dom pratade väldigt mycket nu första gången så hundarna satt i bilen första 30-40 minuterna. Sen så skulle vi hoppa 3 hinder, började med ett sen två och sen tre. Wilma äääälskade det. Man fick göra ett hinder 3 gånger på rad sen så fick man vänta så att de andra fick göra, sen fick man göra 2 hinder 3 gånger och sen vänta osv. Wilma tyckte det var så roligt så hon hoppade runt mina ben och var alldeles till sig när vi skulle gå fram till hindret och jag skulle sätta henne, när vi sen skulle vänta så tyckte hon det var fruktansvärt drygt så då började hon busa, bita i kopplet och skälla och morra och försöka få igång mig, malte och lillasyster. Malte fick hon ju lätt igång men vi fick sära på dom för alla andra hundar började skälla när dom såg hur kul wilma och malte hade :) Ah, detta känns hur bra som helst iallafall. Wilma tycker det är så otroligt roligt och därmed är hon ju väldigt intresserad och duktig. Dom fråga oss vad våra mål med att gå agility steg 1 är. om det är att tävla eller vad det kan vara. "nää, det är bara att ha roligt och träna wilmas smidighet inför jakten och kontakten med mig"  tänkte jag. Men när vi hoppade där och jag märkte, åter igen, hur duktig hon är på det så började tanken komma mer och mer, tänkt om vi kan tävla i agility en vacker dag. Det hade vart en underbar dröm :)
   Våran första hemläxa är hur som helst att träna start, att wilma ska stå stilla och jag ska slänga en leksak eller godis framför henne och hon får inte ta den förens jag säger "kör" . Hon får alltså inte ta den hur mycket jag än säger, "ta den då, kom igen då, ta den ta den ta den, jaaa" för det är KÖR som gäller. Detta ska man då använda i agiltyn sen när man startar, då ska får hon inte springa/hoppa iväg innan jag säger kör.  

Nu ska jag städa och dona lite här hemma. Sen ska jag iväg till göööööööööööööötäääärborg! Ska umgås med Frida och Martina ikväll och det ska bli så otrolit mysigt och roligt. Jag hoppas det blir en sväng på nått dansställe också, sånt finns ju inte i varberg direkt så jag hoppas på det :)
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0