Bernergläntans Axa Ameya, även känd som Alice.

För en stund sedan så kom vi hem från veterinären i Svenljunga. Jag var så fruktansvärt nervös när vi körde dit, jag tänkte inte just på om där skulle finnas några valpar i Alice eller inte, utan jag tänkte på att Alice kanske inte kommer få följa med hem igen! Så mest så hoppas jag faktiskt just då på att där inte skulle vara några valpar, för jag vill ha med min snutta hem igen. När vi kom in till veterinären så vägde vi först Alice, 37.8 kg ungefär, så hon har gått ner typ 2 kilo sen vi vägde henne där innan hon börja löpa. Sen fick Alice läggas upp på ett bord där veterinären röngta magen på henne, och hon var så duktig min Alice. Veterinären såg dock inga valpar på den bilden, däremot massa massa avföring i tarmen. Så Alice fick gå ut och bajsa också fick vi försöka en gång till, kanske låg där nån valp som var svår att se för all avföring. Så då fick hon upp på bordet igen och en ny röngtenbild togs. Men där såg man inte heller några valpar alls. Så Alice är alltså inte dräktig. Det är ju synd klart, men just nu så är jag glad att ha Alice hemma och jag är så otroligt glad att veta. Det har vart jobbigt att gå här och inte veta om hon ska ha valpar eller inte, men nu vet vi! Så det blir utställningar i sommar, borås, sofiero och tvååker har jag tänkt mig. Sen får vi se om vi parar henne till hösten igen, troligen så blir det så att vi väntar med att para henne till nästa vår, då kan jag ju välja om jag vill vara hemma eller jobba juni, juni, augusti om vi ska få en hem valp. Att få hem en valp runt december skulle ju självklart också funka men då har jag inget val att vara hemma eller gå i skolan. Men som sagt, nu vet vi och det är riktigt skönt. Känns som en klump i magen har lossnat :) nu kan jag börja planera sommaren med kurser och utställningar och hur mycket jag vill jobba :)

Nu måste jag åka in till staden här och handla lite tror jag!

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Ämmii

Läs min blogg, skulle betyda väldigt mycket

Kram

2009-05-04 @ 14:22:09
URL: http://lemondream.blogg.se/
Postat av: Ann Chatrin

Nämen, då får Nanna inga kusiner! Å andra sida så har du din Alice hamma hos dej, kan hu vara rätt skönt. Vi ses i utställningsringen i sommar då! Pussa på Alice ifrån oss.

Ann Chatrin o hundarna

2009-05-04 @ 21:01:52
URL: http://www.lillaskee.com
Postat av: lina

Ååå Alice. Sötnos. De kommer nog bli en liten Elsa till dig och B bara inte denna sommaren :) Vi ses strax!. kram kram

2009-05-05 @ 07:29:02
URL: http://secretmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0