.....

Ja idag så har ju wilma fått ett bad! Sen så gick jag ut och hjälpte b klippa gräset och trimma massa gräs upp mot skogen, så nu värker mina armar och fingrar för det var riktigt jobbigt, men det blev fin fint :)

Imon ska jag köra glassbil, och det ska bli riktigt roligt faktiskt! Vissa gånger ser jag fram emot att få åka runt och få va lite för mig själv mellan stoppen och fundera öve saker och ting, idag är en sån dag när jag ser fram emot att körai mon =) också har jag ju börjat "lära känna" folket på rundan jag kör så man kan stå och tjöta lite med vissa, mest så blir det hundtjöt med dom som har hundar, goldenretriver Kickan och varghunden/schäfern Arven är dom goaste och har dom goaste ägarna :) Där står jag längre och tjatar än jag egentligen har tid till! Arven är så go, dom bor längst bort på en väg i skogen, så när jag plingar på dom första husen så hör hon mig om hon är ute så springer hon och möter mig. Också springer hon runt bilen tills jag öppnar dörren och hälsar på henne, först då kan hon tänka sig att lyssna på husse eller matte som står och ropar :) 
   Det jag inte ser fram emot är dom två äckelgubbarna, en gubbe som i stort sätt springer fram till bildörren innan jag hinner hoppa ur så han kan ta på mig när jag hoppar ner från bilen, kramas och skämta om att "vi tycker ju om varandra så jag får väl lite billigare glass?". Och den andra gubben som bor i ett litet litet litet hus med utedass i skogen och inte verkar ha några kompisar utan måste berätta om alla problem han har och alltid, alltid kommentera vad jag har på mig!  uuuh, nä fy för dom! Jag har iallafall lärt mig att jag inte ska lyssna på dom när dom pratar massa skit, inte lyssna på han som pratar om hur dåligt han har det, eller lyssna på han som skämtar. För när jag gynnar dom genom att le eller visa medlidande så kan jag få stå där längre än vad jag har lust med om man säger så.

Alice. Ja med henne är det nog bra. Midjemåttet har ökat med 4 centimeter på 2 veckor, bra tecken! Nått som jag inte vet om det har med dräktighet att göra eller inte är iallafall att hon har fått sånna fruktansvädra gaser i magen. Visst hundar fiser, men så mycket och så illa det luktar som hos Alice nu för tiden har jag aldrig vart med om innan. Det mysiga är ju att hon alltis ska ligga där som jag är också...hmm mumma!

Nu måste jag sova sova sova så jag orkar med promenad imon bitti!
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0