Hundfan!!!

Får man tänka så om sin hund? Just nu gör jag det! för en liten stund sedan så säger björn "nu har wilma stuckit" Så har grinden är ute gått upp på nått vänster. Som tur var i alltihopa så var wilma bara ute efter haren som bor i busken utanför inhängnaden så hon stack inte till skogen ute yrde bara runt här ute. Men jag blir så jäävla förbannad på henne när hon inte lyssnar på mig. Jag springer efter henne och skriker "stanna" men hon struntar totalt i mig. Så kommer björn ut och skriker "stanna"  en gång, då tvärstannar wilma och sätter sig ner med nerböjt huvud. Fan att hon inte kan ha den respekten för mig också. Är det för att jag är så mesig med henne? Antagligen. Men jag kan va hård. jag är hård mot henne när det väl gäller, och då förväntar jag mig att hon ska ta mig på allvar och lyssna. Men det gör hon inte. Fan vad arg jag är nu, och inte mest på wilma kanske utan på mig själv. Att jag klemat bort henne så. Det är slut på det nu. För när hon lyssnar på Björn i det läget när hon springer runt och driver och inte på mig, är ju ett bevis på att han är högst i rang och att jag inte spelar någon som helst roll för henne. Nu ska vi fanemig börja träna och jag ska lära henne att det är jag som också bestämmer, inte bara björn. Och jag ska sluta vara en sån mes mot alice också, så att hon inte också förlorar sin respekt mot mig. Med detta menar jag ju inte att jag inte ska gosa med dom och älska dom, utan att jag ska visa att jag bestämmer. Sluta behandla dom som barn och tro att dom har nått slags behov när dom inte lyssnar, dom är hundar och dom ska lyssna direkt när jag säger till dom..inte 5-10-15-20 sekunder senare.
Föresten så ska inte wilma få följa med på agilityn nästa vecka, inte pga av detta utan för att hon inte brydde sig om nånting där nu när hon löper. Hon bara gick med nosen i backen och ville inte ens ha korv. Så alice får följa med nästa vecka så får wilma följa med om 2-3 veckor när hon slutat löpa. Nu sitter jag här och tänker att jag ska gå och säga godnatt till wilma och förklara att jag inte är arg längre och pussa och krama och säga att jag älskar ju henne (som jag brukar göra en stund efter jag skällt på henne), men så kommer jag på mig själva att det är ju sånt jag ska sluta med. Ska fan inte gå och fjäska för henne efter jag har skällt på henne..Ni ser ju själva att det inte är så konstigt att hon inte nån respekt för mig! Jag har lärt mig en läxa kan jag ju säg.


God Natt!
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: lina

ja det får man, har precis samma problem här. Men de är ju så söta, jag tror det är där jag smälter...

2009-05-28 @ 05:54:09
URL: http://secretmom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Emma vill du va snäll o maila mig.



[email protected]

2009-05-28 @ 18:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0