sommarjobb.

ja, min lillasyster har skaffat sig ett sommarjobb. och det är inget vanligt jobb som en 15 åring kanske brukar ha, typ på ica eller donken, hon har startat hunddagis hemma hos pappa! När jag fick höra detta så tänkte jag, "åhnej, herregud var ska detta sluta" Men när jag fick träffa hennes första gäst innan idag, som ska bo där tills på söndag så blev ja nästan avis. En otroligt fin hund, en blandras, såg ut som en mindre vit schäfer ungefär. Jätte söt. och underbart snäll och kelen. Att ha den hemma hos sig i två nätter får hon 800 kronor för, hade jag lätt kunnat tänka mig också :) Denna hund var dock lite speciell, eller hundens matte rättare sagt. Den är 1 år och har aldrig fått sina klor klippta (?), och aldrig blivit badad. Den har aldrig träffat andra hundar och har bara gått korta stadspromenader.  Det är väl inte så konstigt iofs att den inte blivit badat på ett år, men klorna. dom var inte så värst långa som jag hade trott men dom behövs ju absolut klippas. matte ville att hunden skulle få vara hos syster i helgen för att den ska få leka med andra hundar och få känna på lite naturpromenader, och få klorna klippta och bli badad. Så jag ska dit nu så ska vi se om vi kan få klippt klorna tillsammans. Så sa jag till syster att hon kan föreslå till ägaren att hon kan få vara där 1 helg i månaden eller nått för hon verkar finna sig i att vara där direkt och busa med malte och ägaren verkar ju hur som helst inte ha tid med henne.

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Usch, varför skaffar man hund då :(

2009-05-29 @ 23:32:21
URL: http://mowlo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0