Sommartider!

Eftersom vi nu vet att Alice inte är dräktig så åkte jag en sväng till apoteket och shoppade efter skolan idag.

Fästinghalsbandet tycker jag är det bästa, Alice haft fyra fästinga hittils iår utan halsband, det är ungefär vad hon får på en hel säsong med halsband! Wilma tål tyvärr inte halsbandet, hon kliar sönder sig med det, så hon får droppar. dom är också bra. Fast det kryper alltid fullt med fästingar på wilma efter en skogspromenad, men det tror jag beror på att hon är vit, fästingar dras ju till vitt sägs det. Till Tussan finns det inga halsband, så hon får också droppar :)

Nu ska vi snart ut på en promenad. Jag var i fårhagen innan, men där var ju får nu :( Så där får inga lösa hundar vara. Får la se om Kerstin som kämpar och tjatar på kommunen får dom att dela av så att vi kan få vara på halva delen. Annars så får vi vänta tills hösten innan vi kan busa där igen. Igår så såg vi en Älg i skogen, den stod och slickade på saltstenen B satt upp, vi kom riktigt (typ 10 meter) innan den såg oss och sprang iväg. Sen så fick Alice syn på en liten Kanin som hon jagade iväg runt en jordhög, också tillbaka till oss. Så Kaninen sprang nästan rätt på Wilma, gissa om hon fick spratt då!

nu ska vi ut och igen..får se om vi ser älgen idag också :D
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: lina

jag kan lova att fästingar dras till vitt, Nemo har säkert haft 15 stycken...

2009-05-05 @ 18:17:59
URL: http://secretmom.blogg.se/
Postat av: Jenny

vad spännande! När beräknas valparna komma? =)

2009-05-15 @ 18:57:29
URL: http://mowlo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0