Söndag!

nu har jag och wilma kommit hem från 3 timmars agilty kurs. Vi cyklade dit och hem så jag trodde att wilma skulle vara helt slut nu, men heter man wilma så orkar man ändå skälla på fåglar och annat man ser utanför och i trädgården. Men vad duktig hon har varit, återigen så älskar hon ju detta, inte lika mycket som jakt men hon tycker detta är roligt iallafall :) Hon var bättre på att vänta på sin tur idag, det är bra att vi får vänta för det ger oss chans att träna "sitt" vilket hon behöver. Men efter 3 timmar så var hon så trött i huvudet så då orkade hon inte lyssna, hon började bita i kopplet och morra och flänga runt och skulle busa med alla andra hundar. Nu ser jag att B och Alice kommer borta på åkern, don har nog vart iväg på en lång promenad medans vi var iväg, jag tror det är bra att vi särar på hundarna ibland och tar en var och gör något, så att dom lär sig att vara ifrån varandra och att vara med oss var för sig liksom.

snart är ju lång helgen slut. Imon är det skola igen. ända tills 16 går vi, det är så sent tycker jag. man har ju blivit bortskämd när man oftast är hemma hela dagarna eller slutar vid 12-13 tiden. men så är det. Det är bara 2 veckor kvar i skolan nu :D

Igår fick hundarna sina ben som skulle vara bättre för magen om dom vi köpt innan. Alice tyckte det var smaskens, men wilma dilma hade fullt upp med att kolla efter har-fan, som kom skuttande efter att hon suttit där i typ 2 timmar också. Hon kommer ju aldrig ge sig.



Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0