Torsdag!

Idag så hade jag satt klockan på 07.00. Då hade jag tänkt gå ut med hundarna. jag vart väldigt seg så det blev inte så. Men Frida väckte mig med ett sms 08.09, "kan du hämta mig i vid tåget? Tänkte gå på föreläsningen men ändra mig så jag tänkte vi kunde tjöta lite skit istället :)" Så det var bara till att åka och hämta Frida pärlan :) Det var trevligt. Vi åt frukost, tjötade, degade i soffan, åt middag och sen in till skolan och ha Litteratur seminarium 2. Frida blev tvungen att tvätta sina vita fina skor i tävttmaskinen här också, hundarna visade inte hänsyn om man säger så när jag hämtat henne och dom var ute i trädgården när vi kom hem.



nu har jag anmält Alice till utställningar också. Satt lääänge och väl och kollade almanackan för att se när hon kommer börja fälla, jag tror att jag fick ordning på det till slut :) Så nu är hon iallafall anmäld till Borås den 28/6 och Tvååker den 10/7, jag jobbar den 11/7 så det fick bara bli en dag i tvååker iår, men det ska vi nog överleva :) Sen ska jag anmäla till Sofiero i september om hon inte fäller då. Som jag tror så kommer hon löpa när den utställningen är och kanske då inte ha den vackraste pälsen så jag väntar med att anmäla till den intill i det sista :)

Märkte förrgår att Alice hade ett sår i gommen, det börjar läka nu så jag hoppas det läker fint, men det kan ju inte va så skönt för henne :( Sen igår så märkte jag att hon har sårskorpor i huden på ryggen. Det är som små prickar här och var med sår. Ringde veterinären innan och frågade dom vad dom trodde det kunde vara. Hon sa att det nog är så att hon haft nån hudinfektion också har den börjat läka av sig självt nu, så jag ska ha koll på henne så att det inte bli fler prickar utan att det borde försvinna nu. Så det får vi hoppas. Och wilma har en liten böld över ena ögat, vet inte vad det är. Det ser nästan ut som att det blivit en infektion i morrhåren (heter dom så över ögat?) där, för det är en röd och hård lite böld. Får se om det försvinner eller om det blir värre här i dagarna. 

Nu har himlen öppnat sig så det regnar fint regn på alla blommor, träd och gräs så det växer fint. men jag fryser. ska nog tända en brasa :O
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: lina

vilken mysig dag ni verkar ha haft det :) Jag och barnen tar gärna en glass på söndag om vädret tillåter :)

2009-05-15 @ 06:49:27
URL: http://secretmom.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hejsan!

Ja, bilderna på Loke är verkligen helt underbar, det är en vän till oss som är haj på det där, som har tagit dom. Vad tråkigt med utslagen och den lilla bölden, hoppas det går över snart, och att det blir bra. Roligt med utställning också, jag längtar tills det är dags för mig att ställa ut loke, ska bli spännande då jag är helt ny i sådanna saker. Min sambo är däremot lite mer insatt, för han är uppväxt på kennel och med massa utställningar. Oj, nu blev det långt här =) Ha det fint. Kram

2009-05-15 @ 18:55:09
URL: http://mowlo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0