Träning med wilma.

Igår på morgonpromenaden började träningen med wilma, när jag sa nått till henne, tex att vi skulle gå vidare och inte stanna och lukta. Då visade jag att jag menade nu direkt och inte 5 sekunder efter jag sagt det. Och det hjälpte faktiskt, hon tog mig mer på allvar direkt, jag accepterade inte att hon drog det minsta i kopplet och då gjorde hon heller inte det i slutet på rundan iallafall. Och i morse när hon såg haren i fönster så började hon skrika så, då sa jag åt henne att sluta skrika men hon lyssnade först inte, då blev jag riktigt förbannad (klockan var ju ändå 6.20) och sa åt henne på skarpen, då hoppade hon upp till mig i sängen och kröp fram och slickade mig i ansiktet. Det hart hon aldrig gjort förut så det kändes riktigt bra :) Så nu ska jag fortsätta med att vara riktigt sten hård konsekvent. Innan när vi kom tillbaka från promenaden så sa jag åt hundarna att stanna innan för grinden medans jag tog av dom halsbanden, så skulle dom stanna där tills ja sa varsågod. Men wilma stack iväg direkt, då var det bara till att hämta tillbaka henne och sätta henne på samma plats och där fick hon sitta längre än vad hon hade behövt om hon lyssnat från början, nån minut. Så nu kör vi stenhårt på detta, hon kommer nog snart förstå tror jag :)

B tog fina kort igår. Här kommer två på våra godingar!



Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: lina

Jätte fina foton! Helt underbara!

2009-05-29 @ 17:14:07
URL: http://secretmom.blogg.se/
Postat av: Åsa

Vilka fina kort! Jag vill också ha en schysst kamera. Skulle vara såå kul! Hoppas allt är bra med er!



Kram Åsa och Mini

2009-05-29 @ 23:09:55
Postat av: Jenny

Riktigt fina foto :) vill också ha en sådan bra kamera, men det kommer väl någon gång :)

2009-05-29 @ 23:30:28
URL: http://mowlo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0