Måndag.

Igår så var jag ledig, det blev en riktig hunddag :) Först så gick vi morgonpromenad, första på ungefär 1½ vecka, det ösregnar inte hela dagarna längre. Det fina vädret är tillbaka,, jippii=) Sen så åkte vi till...bambarabam..GETTERÖN!



  
   

Hundarna älskar det. Wilma tyckte det var riktigt skönt att bada och det är ju så mycket att lukta på!

Sen när vi kom hem så åkte jag och Alice till kungsäter. Vi skulle köpa morotspellets. Jag pratade med hon som säljer maten där innan och hon sa att jag kan ta med Alice så kan hon pendla henne för att se vilken mat som är bra för henne. Eftersom hon vart dålig i magen på senaste. Och det där med att pendla var riktigt häftigt.
Hon tog en liten påse mat i handen, höll påsen över alice och pendeln över påsen, och antingen så började pendlar snurra, eller så gick den fram och tillbaka som i ett streck, eller så var den stilla och skakade lite. Snurra den så var maten bra för Alice, gick den i ett streck var maten dålig och var den stilla så var den varken bra eller dålig. Den maten Alice har nu visade att den varken gör till eller från på Alice magen, pendeln var stilla alltså. Men det fanns annan mat som skulle va bra för alice så vi får se om vi byter sen nångång. Hon pendlade godis också, och levergodis var inget bra, inte heller tuggben och grisöron. Det fanns ett tuggben som varken var bra eller dåligt, också fanns det godis som visade sig vara bra för alice mage. Så det köpte jag, det blev en dyr resa för att egentligen bara skulla ha morotspellets :) Morotspellets visade föresten också positivt på alice mage.

Sen när vi kom hem från kungsäter så friserade jag wilma lite granna och sen gav vi oss ut på en cykeltur, det var härligt det. Wilma tyckte nog det roligaste var när ett rådjur hoppade upp framför oss i skogen, det tyckte ju dock inte jag som satt på cykeln när hon blev tokig pga råddjuret!

- - -

Igår i tidningen Hundsport stod det så hemska saker, jag åt middag när jag läste det och jag började må så illa så jag inte kunde äta upp. Så är du känslig så ska du inte fortsätta läsa.

Det stod att det finns folk som skäl små hundar för att använda dom som träningsredskap till att träna upp kamphundar. Jag fattar det inte, för det första så fattar jag inte hur nån människa kan stå och titta på är två hundar slåss och satsa pengar på vem som kommer överleva. Ännu mindre kan jag inte förstå hur nån kan stjäla små hundar för att låta deras kamphundar träna sig på att bita ihjäl dem? Det stod om en liten hund som polisen hittade i ett skjul, som hade blivit inslängd där efter att kamphundar fått träna på den. Den var så illa däran så att polisen fick avliva den på plats...den hade bland annat ingen kind på ena sidan. En labrador hade polisen hittat i en lägenhet fastbunden vid ett element, utan mat eller vatten. Den var så rädd när polisen gick ut med den så att den lämnade fuktiga spår efter trampdynorna! Jag blir så jävla förbannad. Så börjar jag tänka på allt annat som människor gör mot djur, jag läste nån löpsedel där det stor att tjuvjägare sågar av snablarna på elefanter, det finns folk som satsar pengar på tuppfäktning, på tjurfäktning. Människor är onda och världen skulle se så mycket bättre ut om inte människor fanns. Djur gör inget mot varandra för att vara elaka (om inte människan tränat dem till det), djur dödar bara varandra i det vilda för att själva överleva. Människor skadar inte djur för att överleva, de människor som skadar djur gör det för att dom tycker det är roligt.

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skitsöta, alltid älskat just berner sennen!!



Skulle du vilja va snäll och maila mig. Det är viktigt!



[email protected]

2009-05-12 @ 14:38:51
Postat av: lina

Guuu vad underbart det ser ut :) kram

2009-05-13 @ 08:03:39
URL: http://secretmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0