Alice mat!

Igår så ringde min kära uppfödare och tipsade om att man kan blanda mat själv till hunden. Har inte orkar göra detta förut för det är ju lite mer omständigt än att ge dom vanligt torrfoder, men med tanke på att Alice inte äter och bara går ner i vikt så tyckte jag nu att detta lät som en väldigt bra idé. Så jag körde iväg till kungsäter för att inhandla alla ingredienser. Tänkte att detta kommer bli så bra, alice kommer slänge sig över maten och vräka i sig.
    Imorse så kokade jag pasta som skulle vara i maten och gjorde i ordning. När jag blandat ihop allt som hon jag köpte maten av sa så ställde jag ner det till alice och sa varsågod.......Det var minsann ingen hund som kom flygandes och vräkte i sig maten, hon gick fram misstänksamt och luktade. Sen började hon peta, hon är expert på att peta i maten ska ni veta, antagligen nått hon lärt sig från Wilma ;) Hon åt upp köttet, veten och pastan vad också god, men "grönsakerna" låg utspridda runt hela matskålen. Och det hon insåg att hon inte kunde peta ut ligger kvar i matskålen.
Jag blir så trött. Men jag ska inte ge upp nu. Nu har jag köpt detta och jag tror fortfarande på att detta kan bli bra, hon behöver kanske bara tid att vänja sig. Har skrivigt iordning på datorn vad man ska blanda också ska jag skriva ut det och laminera. sen ska jag åka till rusta och se om jag hittar bra brukar och mera deciliter mått och sånt så ska jag göra iordning. Det känns som att detta är väldigt bra mat i allafall, så om hon bara äter den så ska hon nog lägga på sig :)
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Våran mowgli hade en period då han inte alls var sugen på maten han fick så jag gjorde som så att jag tog pyttepyttelite leverpastej, spädde ut det med vatten så det blev en vattnig lösning sen blandade jag ner det med det vanliga torrfodret, och vipps! han blev helt tokig och åt upp allt direkt! lukten lurade ju honom lite. Men det är kanske inte så bra att alltid blanda ner med det hela tiden. Men det fungerade utmärkt i alla fall :)

2009-11-03 @ 13:04:32
URL: http://jeennyyss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0