Alice min Alice!

Igår så var vi hos veternären! Skulle kolla om alice löper eller inte, hon blödde ju en dag men slutade sen. Men efter det så har hon blitt svullen och fått flytningar. Och veternären skulle då ta ett prov från hennes vagina. Det gillade inte alice alls. Veterinärerna brukar alltid få göra vad dom vill med henne och hon står helt still, men inte igår. hon skrek och försökte slingra sig, men veterinären var snabb och smidigt så det var över på några sekunder. Detta provet visade i allafall att Alice visst löper, fastän att hon inte blöder. hon är tidigt i löper så vi gjorde inget blodprov för att se om hon har ägglossning för det har hon ändå inte nu, så vi ska tillbaka på torsdag och gör samma test för att se vart i löpet hon ligger då, och ev. ta blodprov då.

blev glad när vet. sa att Alice löper, men samtidigt så vågar jag inte hurra för mycket. Provet kanske visade fel och det känns som att det är så mycket som kan gå snett om vi nu ska para på detta löp, ser ju inget blod och då är det inte lätt att se när hon är i höglöp, det blir ju blodprov isåfall. Jag hoppas så klart på att allt går som vi vill och att det bli parning och att hon blir dräktig och att det blir en underbar tik till oss..men jag förväntar mig ingenting!!

Jag drömde en bra dröm inatt..men jag tänker inte berätta hur drömmen var för jag vill att den ska slå in :)
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0