dagen

nu har jag precis kommit hem från att ha vart barnvakt. Det är roligt, spciellt när tjejen som är 1.5 år och inte pratar ännu säger Emma :)

Igår kväll så var vi iväg på middag hos grannen/björns moster. När vi kom hem så hade någon av hundarna vart dålig och spytt på mattan, ojdå nån har spytt säger jag. jaja, inget att göra. bara till att torka upp och ta fram matt-fläck-bort-medlet, förbrukar det ganska mycket här :) men så vänder jag mig och ser att det också är spya på wilma nya fina vita får pläd :( Det tar jag inte lika lätt på. den fina som hon gillar så mycket. Det går ju inte med matt tvätt på den för det är ju hulligt. och den mattan var inte så billig heller. Så inatt så har jag stått och försökt göra rent den, la den i blöt (gick ju inte att tvätta i maskin) och nu så hänger den på tork och har nästan torkar och jag har vart nere i källarn och fönat och kammat den lite, så den ska nog bli nästan som ny igen.
Men det är sånt man får räkna med när man har hund...fast det var malte som hade spytt, syntes på matbitarna. hmm, får väl bli att kräva ersättning av ägaren ;)

Ikväll ska jag inte göra nånting anstängande alls. Wilma har vart ute och jagat idag och jag var ute med alice och malte i morse. Så jag ska gå ut med dom igen snart och sen ska jag tända en brasa och lägga i soffan och jäsa...ooh, lovley!

Malte sov bra inatt föresten, han låg jämte mig i sängen hela natten. Så det var kanon, men när min klocka ringde så fick man då fan inte snooza, det var bane mig att gå med en gång :)
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0