FAN VAD VI ÄR BRA!

Jävlar. grät i bilen när jag körde hem från tävlingen idag, glädjetårar. Är så förbannat jävla stolt över min och Alice instats idag så det går inte att beskriva i ord. Känslan jag har i kroppen just nu är så fantastisk så jag vill berätta för hela världen var vi har lyckats åstakomma! Utställninge i alla ära, kul att få bra kretik på sin hund. Men det slår inte detta, det slår inte känslan av att träna träna träna träna träna och sen få resultat på sin träning!!!

När kom till schäferklubben en bit utanför Varberg så var lottningen 8.30. Min puls för hög. hoppas jag får nummer ett, hoppas jag får nummer ett. Och kanske finns det en gud för när jag vände på en av kexchokladen så står det en etta! YES, vi går ut och gör så gott vi kan och slipper stå och titta på hur duktig andra är först!


Det börjar med Platsläggningen. I detta moment så har jag fått finslipa lite, Alice hade förut en tendens att sätta sig upp efter jag har sagt ligg, alltså hon la sig förr på "ligg", sen satte hon sig upp efter nån sekund och jag fick säga ligg en gång till för att sen säga "kvar" och lämna henne. Men inte idag, hon skötte sig perfekt, en tia = 30 poäng!

Nästa tandvisning. Inte problem, en tia = 10 poäng.

Linförigheten
nu då, vi har försökt att finslipa och få henne att gå rakare och få mig att göra bra svängar så att jag inte tränger henne, det gick rätt så bra detta men tyvärr så ryckte jag i kopplet utan att tänka mig för så det blev avdrag. 6.5 = 26 poäng! (dommar kom fram till mig efteråt och sa att jag ska inte rycka så i kopplet för jag behöver inte det, Alice är bra ändå. Skit glad för att han sa det, ska jag tänka på till nästa tävling. Man kan bli diskad om man rycker för mycket i hunden, något jag visste men trodde det bara gällde om man rycker riktigt hårt, vilket jag inte gjorde.)

Nu. ååh, nu var det läggandet. Detta moment som vi har haft sånna problem med, men dom senaste gångerna vi har gjort det hemma så har det gått super bra så jag kör på. "fot", vi traskar på. "ligg" jag ser att hon försvinner från min vänstra sida och jag fortsätter gå, vänder inte på huvudet för att se om hon sitter eller ligger eller står. När jag blir kommenderad att vända om så ser jag...att hon ligger. Hon ligger!!! vill bara göra en seger dans och berömma henne till tusen, men jag tar ett djupt andetag, går tillbaka. sätter henne upp. Och vi får en nia = 18 poäng! Så jävla bra, nu höjs mitt självförtroende till skyarna!

Nästa är inkallning. I detta moment så har vi fått öva upp alice fart. Och hon gjorde idag allt perfekt, sackade inte efter och satte sig inte snett. en tia = 30 poäng.

Efter detta så är det ställande. Detta har vi haft lite problem med, att hon går några steg innan hon stannar. Det gjorde hon idag också, men inte alls så farligt. en nia = 27 poäng.

Apporten. Vet jag att hon kan galant. Så även idag :) en tia = 10 poäng. Här hör jag också att dommarn säger till kommandören och sektreteraren; "fantastisk bra. Ovanligt att se i klass 1. helt otroligt". ja, då växer man några meter till ;)

hopp över hinder. Här har vi fått jobba lite med hennes fart. Och den hade hon idag. så det blev en tia = 20 poäng.

Och i helhetsintrycket så fick vi en nia!

Dommaren håller ju upp alla poäng man får, men jag hade inte koll på det när vi var på plan och jag räknade inte ihop alla andra ekipags poäng. Så när det är dags för prisutdelning så har jag ingen aning om hur vi ligger till. Dom börjar nerifrån, plats 7...fortsätter med plats 6, sen plats 5, och plats 4. Min puls är nu så hög så jag tror att hjärtat ska hoppa hur kroppen på mig. Det är alltså tre placeringar kvar, vi kommer på pallplats!!! 3:an...inte vi!
nu är det två placeringar kvar och det är bara jag och Alice, och Linnea och rocky kvar. Nu känns det som att det spelar ingen roll om vi kommer etta eller tvåa. Är lika glad för linneas skull som för min. som andra plats ropar dom upp; Emma Wikner med Bernergläntans Axa Ameya med 180 poäng. Det är helt otroligt. jag skakar när jag går upp och hämtar pokalen och protokollet. Jag hoppas vi skulle få över 160 poäng så vi kunde flyttas upp till lydnads klass två, och vi får ihop hela 180. Första priset går då till Linnea Berglund med Rocky med 180.5 poäng. En halv poäng mer ;)

Jag är helt klart mer än nöjd. ni ser ju själva, 5 tior, 3 nior och en 6.5 (den här 6.5 ska bort till nästa tävling:) I hallandskampen fick vi ihop ca 140 poäng, och idag 180, så vi har helt klart blivit bättre. Och mycket bättre än vad jag kunde drömma om!!
Vi får nu tävla i lydnadsklass två men ska inte göra det än. Har man tre första pris i lydandsklass 1 så får man diplom, jag vill ha diplom :) Så 5 december kör vi en lydandsklass 1 tävling igen.




haha, kul datum på kortet!

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Gud va roligt!! Stort grattis!! Så roligt att höra att det går bra för er. Lycka till i vidare tävlingar. Min skrutta är inte hemma än och jag längtar såå. Har varit borta ifrån henne i två veckor nu. Hjälp!!

2009-11-07 @ 13:58:39
Postat av: lina

Jag visste det!!! Ni är sååå duktiga, ge flikkan en stooor kram från mig!!

2009-11-07 @ 14:16:05
URL: http://secretmom.blogg.se/
Postat av: Åsa

VÄRLDENS STÖRSTA GRATTIS!!!! Och hälsa till Linnea också!!

2009-11-07 @ 17:42:45
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Lotta

Helt underbart ju! Jag blir så avundsjuk på din glädje :) Det måste ha känts helt fantastiskt. Hade så gärna velat se er tävla/träna någon gång!

2009-11-07 @ 18:28:27
URL: http://nilss0n.blogspot.com
Postat av: Ulrica

Fan vad ni ÄR bra. mycket bra gjort ,jag är stolt över er många kramar från oss alla

2009-11-08 @ 09:24:07
URL: http://www.bernerglantan.com
Postat av: Ann Chatrin

GRAAATTIISSSS!!! Va ni är duktiga!

Och lite grattis på födelsedagen lite försent. Hoppas du fick lite extra gott den dagen.

Nospussar från Azra m fam

2009-11-08 @ 10:40:26
URL: http://www.lillaskee.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0