Människodoktor och djurdoktor!

Kl 10 var jag och Alcie hos veterinären för att se hennes löp och hur det låg till med det. Veternären börjar med att säga att "ja, nu blöder hon ju mycket" när hon tittar där bak på alice. "jasså gör hon det? svarar jag förvånat. och ja visst gjorde hon det. Hon hade börjat blöda igen! hon tog provet på alice, och denna gången så visade inte alice på nått sätt att det var obehagligt eller gjorde ont, kanske har hon blivit mera svullen nu och då går det bättre sa vet.
Iallafall så visade detta provet stor stor stor skillnad från i måndags. Veterinären sa att det har gått fort, MEN hon är inte i höglöp ännu så ett blodprov är fortfarande onödigt. veterinären tyckte absolut att vi ska försöka para i helgen (för fortsätter det att gå så här fort så kommer hon vara i höglöp i helgen) och blir det ingen parning då så kan vi komma och göra ett blodprov på måndag.
Ja vi får väl se hur alice beter sig i helgen så åker vi ner till falkenberg om det verkar vara på gång. Jag förväntar mig fortfarande ingenting. känner såklart längst in i maggropen att det skulle vara så otroligt kul om alice blir dräktig nu...men blir hon det inte så blir hon det inte helt enkelt!

Efter Alice doktorbesök så var det min tur! Då åkte jag till doktorn och tog svinsprutan. Det gjorde inte så ont som jag trodde, jag klarade det :) Och nu efteråt så gör det inte ont kanske, men det är känns väldigt konstigt och obehagligt i armen. men domnar liksom!

Nu ska jag bada malteponken! Ikväll kommer pappa och lillasyster hem. Det kommer nog bli lite tomt utan malte nu. Även om han har dansat på mina nerver många gånger så har det vart full fart hela tiden...nu kommer det vara helt tyst och stilla. Alice och wilma är inga roliga nu, en som löper och en som är på gång. då leker man minsann inte, då är man för stor för sånt!

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag tog influensa-sprutan förra veckan och det gick smidigt. Fick dock sjukt ont i armen ett par dagar och det kändes som en inflammation, men det gick över. Nu är allt som vanligt igen!

2009-11-26 @ 16:23:18
Postat av: Ann Chatrin

De e ju inte så lätt att skriva kommentarer när man håller tummarna för att Alice ska komma i höglöp! Får väl släppa taget lite nu då. Va roligt. Hoppas att allt går bra.Spännade. Ser fram emot information så fort det har hänt något.

Kramar från Azra m familj

2009-11-27 @ 12:52:25
URL: http://www.lillaskee.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0