Frost!

Klockan är 10.34 och det är fortfarande frost, 2 grader är det ute :) Känns lite som att det snart är jul.

Jag och Alice skulle tränat med linnea och Rocky idag kl 10 men det blev inte så för Alice hör inte vad jag säger när jag pratar. Jag håller på och gör lite röstgympa är nu så att rösten kommer tillbaka så att vi kan träna lite senare kanske. Det är ju ungefär 3 veckor kvar tills vi ska tävla bara så vi måste träna mycket nu, och det är roligt att träna nu för det går så himla bra :)

Inte nu till veckan som kommer utan nästa, V 44, så ska jag och Alice och mina två systrar åka till stockholm. vi ska hälsa på farmor och farfar och kusiner i några dagar. Ska bli hur kul som helst. Har inte vart där som dom bor nu så det är roligt. Och sen så är det roligt att bara få åka bort några dagar och få lite semester. Men jag har kommit på att Alice börjar bli lite skendräktig nu, vilket inte är hennes bästa tid på året. Tänk om hon vägrar gå på tåget? vad gör man då. Jag ska ladda fickorna med köttbullar så får vi hoppas på det bästa :) I stockholm så bor dom i märsta (utanför stan) på en stor gård med stort stall och grejjer som jag fattat det, så Alice kan springa lös där :) det ska bli jätte kul! Sen hoppas jag att vi åker in till självste huvudstaden och shoppar också ;)

Skulle ju städar igår men förkylningen tar kål på mig :( orkar ingenting! Men B jagar med Wilma idag också så jag ska nog ut med Alice nu. Blir så sur på mig själv att jag inte orkar gå ut med Alice egentligen, nu när vi har vår egen dag idag igen.

Föresten. jag skrev ju att Linnea hade gett mig tips på hur jag ska göra när Alice står och vill ha uppmärksamhet vid soffan. Jag gjorde som linnea sagt, var hård mot Alice och sa "gå och lägg dig" gjorde hon inte det utan gick till Husse och fjäskade istället så sa jag strängare "gå och lägg dig" gjorde hon inte det då så ställde jag mig upp och tittade lite hotfullt på henne och sa strängt igen "gå och lägg dig". igår så funkade det på tredje gången och hon la sig. En gång när hon stått så och jag bara skulle ut i köket så sprang hon så glad till dörren, jag öppnade och sa varsågod. Och hon bara tittade på mig. "nä, men då går du och lägger dig" sa jag till henne, för jag ville inte ut och busa just då som hon antagligen ville. eller gå promenad. Och då la hon sig i hallen och låg kvar där.
   Det är väldigt skönt nu när jag förstått att hon blir inte ledsen, jag behöver inte ha dåligt samvete när hon ger mig den ledsna blicken som alltid har gjort att mitt hjärta smälter för henne, för hon blir inte ledsen, hon vill att jag ska tro att hon är ledsen. Nu när jag vet det så skrattar jag inombords åt hennes skådespeleri.
   När hon legat en stund och jag tycker hon har vart duktig och lyssnat och jag kanske ska gå ut från vardagsrummet så säger jag varsågod till henne också kan vi busa lite. Då blir hon så glad, och sen går hon nästan och lägger sig igen frivilligt. Hon fick vad hon ville men det var jag som bestämde när det skulle komma! :)

Om det blir nån parning med Alice till våren och det blir en valp som flyttar hem till oss så kommer jag och linnea ha en valp samtidigt, hon ska nämligen köpa en liten till våren. Kommer inte ihåg vad det var för ras! Men det ska bli kul. Den valpen kommer blir en riktigt lydnadchampion som Alice avkomma, räkna med det :)



Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: lotta

Det är jätteskönt när hundarna förstår kommandot " gå och lägg dig". Kör med det ofta. Men det gäller att vara konsekvens. Jag får verkligen kämpa ibland för att inte ge upp. " Jaja, han kan väl få sitta där och tigga då". Haha. Kram

2009-10-19 @ 16:45:14
URL: http://nilss0n.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0