HALLANDSKAMPEN - RESULTAT

Dagen började inte så bra idag om man säger så. Jag hade magknip (nervös?) och när jag gjorde mig i ordning så höll jag seriöst på att glömma bort att Alice skulle följa med mig! när det var vår tur på gång att gå in på plan så började jag skaka i benen för jag var så fruktansvärt nervös. Och jag blev nervös för att jag var nervös!!! Ville ju inte att Alice ska påverkas av det!
När vi väl gick in på plan så var hon inte riktigt med mig, det lärde jag mig att jag får träna lite på innan jag ska gå in på plan. Sen hade det nog gått nån och lagt ut godis på plan för alla hundarna gick med nosen i marken på vissa speciella ställen. Men men! vi gjorde var vi kunde och jag tycker vi gjorde det bra, vi kunde gjort det bättre det var jag. Men detta var ingen officiell tävling så till nästa gång har vi lärt oss att tackla nerver och vad man får inte får göra på plan, vågar ju knappt kommendera Alice för högt med risk för att bli diskad (vilket man givetvis inte kan bli för det)
Hur som helst. Min käre medtävlande från Varberg, Linnea och Rocky Kom ETTA! Stort grattis. Dom var så duktiga och var det väl värda. Och sen så var det ju en lagtävling med två ekipag apell och två lydnad från varje klubb. Och VARBERG VANN!!!! Alltså när man slått ihop alla ekipagens poäng, så fick TeamVarberg mest! :D

Vi var 6 stycken lydnads ekipag. Och fast att dom inte ropade upp detta eller att detta inte räknas för det var en lagtävling. SÅ KOM JAG OCH ALICE TVÅA! Alltså av alla sex lydnads ekipag så kom jag och Alice två. (vilket jag då fick höra på bakvägar :) Det gjorde mig faktiskt glad ändå. Här har ni våra poäng :P


Platsläggande
8.5 - Dubbelkommande (Fick säga ligg två gånger)
Tandvisning 10
Linförighet 6 - Nosar, vxlp(?), ss(?), dubbelkommande, sitter ej, ryck i koppel.
Läggande 0 - sitter
Inkallning 9 - Tempo i avslut (antar att dom menar dåligt tempo)
Ställande 8.5 - Steg (tog nått steg innan hon stannade)
Apportering 10
Hopp över hinder 9.5
Helhetsintryck 8

Summa 149 (eftersom det är olika Koeff som poängen gångras med)


Jag är iallafall helnöjd med vår instats. Det var våran första tävling nånsin och jag var nervös vilket Alice med all säkerthet kände av och jag var osäker på vad jag vågade göra, tex när hon satte sig på läggandet så kunde jag sagt ligg en gång till och då fått några poäng iallafall. Men nu är jag taggad för att tävla igen. vi ska ta en brejk i tränande nu nån vecka eller så tänkte jag men sen ska vi köra på igen. Detta är faktiskt riktigt roligt. Har haft en toppen dag!

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Va duktiga ni är!! Fortsätt kämpa!

2009-10-03 @ 16:57:59
Postat av: Ulrica

Ja då vill jag gratulera. Ni har jobbat på jättebra tycker jag.

Kramar från Ulrica och alla hundarna

2009-10-03 @ 17:26:44
URL: http://www.bernerglantan.com
Postat av: lina

grattis gumman, ni är sååå duktiga det har jag alltid tyckt!! puss puss darlin

2009-10-04 @ 08:18:58
URL: http://secretmom.blogg.se/
Postat av: Lotta

Åh fina Alice! Grattis till er! :)

2009-10-04 @ 08:31:33
URL: http://nilss0n.blogspot.com
Postat av: Åsa

Stort grattis!! Ni var jätteduktiga!!



vxlp(växlar position), ss(snett sitt)

2009-10-04 @ 09:58:09
URL: http://www.brakstakarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0