Halt!

Lägg märke till min nya fina bloggdesign. Det är Min vän Annalina som är så duktig, jag är kass på sånt här. Tycker det är kul med datorer och sånt, men sånt här med alla koder fattar jag mig verkligen inte på, blir helt snurrig!

Från den ena till den andra.
Alice mage är ju bra nu, yhaae! Men nu är Wilma dålig, inte i magen utan i benen. Hon är helt stel och konstig precis när hon har legat, då haltar hon iväg och det är svårt att se vilket ben hon haltar på för jag tycker det är alla, men när hon gått en stund så blir det bra och då ser man i stort sett ingen stelhet eller haltning alls. hur kommer sig sånt här? Nån som vart med om det? Vi får hoppas hon blir bra snart annars får vi åka till doktorn. Wilma som aaaaldrig är sjuk. hon har verkligen vart en "billig" hund, Medans Alice nder sina 3 år fått åka till veterinären ofta för öroninflammation, ögoninflammation, halt, tårkanaler m.m. så har Wilma inte behövt detta alls lika mycket under sina 5 år. Wilma har haft ögoninflammation några gånger men annars har det inte vart nått, förutom den hemska magsjukan hon hade när hon inte fick behålla nånting, ja då var hon riktigt dålig. Det var fruktansvärt. vi hade aldrig haft hund tidigare och när vi haft wilma i kanske 7-8 månader så blir hon riiiktigt dålig. Vi får tillslut köra i ilfart ner till slöinge en lördag för att hon ska få dropp, då var hon uttorkad. Hon fick nån kräm i slöinge som hon skulle svälja för att det skulle lugna magen och att dom skulle se på röntgen om det var stopp nånstans, men den krämen spydde hon upp! det var det värsta jag vart med om! Vi satt i slöinge hela natten för att hon skulle röntgas och ha dropp och grejjer, att lämna henne fanns inte ens i tankarna. Skulle aldrig lämna en hund hos veterinären, vet ju att man kan bli tvungen eftersom man inte får flytta in där men det skulle ta emot. haha, lovar alice varje gång vi är hos vet. att "det går bra vettu, jag lämnar aldrig dig!"
nu sväva jag ut. Vi får hoppas wilma blir bra snart iallafall vår skrutt!

 

Nu ska jag göra varm choklad som jag ska bjuda linnea på när hon och rocky kommer snart också ska vi träna lydnad ute i frosten..mys pys!

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: jenny

Så fin bloggen blev! jättefint! har varit lite dålig på att titta in här och bland andra bloggar, men ska ta och kika igenom det man missat. hoppas allt är fint. oo så gott med varm choklad, blev jag lite sugen på. det är ju så kyligt! :(

2009-10-14 @ 11:15:30
URL: http://mowlo.blogg.se/
Postat av: JENNIE

Shit vilken snygg och fräsch blogg du skaffat =) hoppas allt är bra!! Kram

2009-10-15 @ 14:33:52
URL: http://jenniemx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0