Hundavföring!

Med tanke på titeln på inlägget så bör du inte fortsätta läsa om du tycker ämnet är äckligt.

Jag känner iallafall att jag måste skriva av mig. För min lilla skrutt, Alice, är så fruktansvärt dålig i magen igen. Det totalt sprutar ur henne. Började igår på förmiddagen och fortsatte under dagen, sen under natten (fick upp och släppa ut henne i natt) och nu i morse så var hon fortfarande lika dålig. Vi gick en kvällspromenad igår och jag vet inte om jag inbillade mig men jag tyckte hon slöade efter typ 20 minuter. Varför blir hon så dålig? Är det solrosoljan jag har lagt i maten, tål hon inte den? Jag provade att ge henne annan mat i typ en vecka för nån vecka sen, hon blev nog lite bättre då...ska jag byta till den maten istället? Morotspelletsen hjälper i nån vecka sen förlorar den lite sin effekt verkar det som, och hon blir dålig igen. Fan. Jag och vän sa för några år sedan, innan vi hade Alice, att man ser nog på en hunds avföring om den mår bra. Det tror jag stämmer lite faktiskt. Wilma bajsar alltid regelbundet och är alltid bra i magen, på morgonen och på eftermiddagen, som en klocka är hon. Medans Alice är som en jojo som ena dagen är lite bättre och sen sämre och sen bättre och sen katastrof sämst! Om det är nått Alice inte tål i maten, hur kommer man då på det? Ska man ringa veterinären? Dom säger väl bara att man ska köpa deras royal, jag vill inte ha royal canin! Eller kan dom ta tester? Eller är det som på människor som misstänker sig vara laktosintoleranta, testa att ta bort laktosen i alla mat och se om du blir bättre?
Nä, jag vet fan inte vad jag ska göra..Men det lutar åt att byta mat och sen sluta med grisöron och annat sånt godis! Gris ska ju tydligen inte vara bra mot känsliga magar, inte på människor heller. När jag var hos en som säljer hundmat i kungsäter, WIMA PRODUKTER, som pendlade Alice så visade det att en precept mat ska vara bra för Alice magen. kanske ska testa den! Måste göra nånting, börjar bli desperat. Hon mår ju inte bra!
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: lina

prova Nemos mat då? Han har ju extremt känslig mage och denna funkar fint, Nordic Bas 1 påse kostar 24 kr, så det kan det ju vara värt även om hon inte gillar det?



Jag fixar gärna din blogg, e bara roligt. Maila mig vilka bilder du vill ha i din header och vad/om du vill att det ska stå någonting. Samt vilka färger du vill ha på bloggen. Ju mer du skriver desto lättare för mig :-) Maila till [email protected]



Kram kram

2009-10-11 @ 11:59:16
URL: http://secretmom.blogg.se/
Postat av: lina

ja det är fryst mat. BRAVO HUNDFODER som vi köper på den djuaraffären som ligger lite nedanför Willys, vet du vilken jag menar då? kram

2009-10-11 @ 15:44:02
URL: http://secretmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0