Mycket motion idag!

Råkade det bli. Gick först med hundarna i morse innan frukosten. Var länge sen sist, men kände mig tillräckligt frisk för att orka det nu :) Sen så frågade Annalina om jag ville komma in till fårhagen och leka lite. Klart jag vill! tyvärr så fick annalina problem med bilen så hon kunde inte komma :( Men jag hade det trevligt ändå, inte lika trevligt dock :) Alice var på G idag och tog ut svängarna rejält för att vara hon. Hon blev helt överförtjust i en golden tik på 6 månander. Hon skulle nog visa att hon var bättre än den för hon hoppade upp den och skulle para. Det har hon aldrig gjort på nån hund innan, förutom på Wilma när wilma eller Alice löper men det räknar inte. Så sprang hon efter den är golden, Ebba hette den. Det var roligt att se för hon brukar alltid bara gå bakom mig! Wilma är på sitt bästa humör nu och jag älskar det. Hon kommer till mig ibland och vill leka när vi är i fårhagen, och när jag ropar så kommer hon. Det gör mig väldigt glad =)

Sen så har jag vart barnvakt i kungsbacka och hirrat runt i den lilla staden. letade efter nån liten sminkaffär för jag skulle köpa nackellack tänkte jag. Men hittade ingen, men gissa om dom hade frisörsalongen. Det var frisörer på var enda hörne! fattar inte hur det kan gå runt i en så liten stad. Till slut så hittade jag iallafall till kungsmässan efter en timmes promenad, (när det egentligen låg runt hörnet) där fick jag köpt mitt nackellack och sen gick jag hem med den lilla fisen som satt gott i vagnen och tittade på fåglar och hundar och bilar :) sen var jag trött i fötterna!

Längtar så tills vi ska till stockholm nästa vecka. Var länge sen vi bokade resan och vi skulle egentligen åkt i sommras men det passade aldrig in med jobb och så. Har skrivigt packlista till mig och till Alice :) Det enda alice behöver är ju egentligen mat. Men för att fördriva tiden här hemma i min längtan så har jag skrivigt upp, koppel, halsband, bajspåsar, filt, matskål. Det får jag ju inte glömma. Ska nog ta ner väskan från vinden imon och börja packa, jag älskar att packa. Det är bevis på att man ska åka iväg, och jag älskar att åka iväg :) Även om det bara är att packa inför utställning eller inför några dagar hos farmor eller till resan till Uganda, så ska man iväg och det händer grejjer, jag älskar när det händer grejjer :) Ja imon ska jag packa. Hoppas alice och mina grejjer får plats i samma väska! åh så spännande.

Imon ska jag också plantera blommor i krukor som ska vara ute på trappan.
Det ska bli fint. Det är skönt att va ledig just nu! Njuter av tiden med hundarna!

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0