"Somliga straffar gud direkt"

Det är ju ett talesätt. Idag i skolan så började vi prata om svinis, ska man eller ska man inte vaccinera sig? Förstår att det är ett tufft beslut för dom som ska besluta om deras barn ska vaccineras eller inte, ok om man själv ligger med svinis om man väljer att inte vaccinera sig, ens eget beslut över ens egna kropp, men om ens barn ligger sjuka efter att valt bort vaccin? Det är ett tufft beslut. Eller vaccinera och sen får barnen men för livet efter det?! Jag har iallafall istort sätt bestämt mig för att inte vaccinera mig, orka stå i långa köer som en desperat för en spruta, jag som dessutom hatar sprutor, nej icke! Sen sa jag nått dumt, inte på allvar men ändå. Jag sa att "men vadå, att få lite feber och ligga sjuk några dar kan väl bara va gött. Var länge sen jag var sjuk, gött att rensa ut lite" Nu har jag jävligt ont i halsen och ont i huvudet! Svinis is coming!!!!! haha. Nä det är säkert bara för att det så lång dag i skolan idag, men lite komiskt om jag får svinis och ligger dödssjuk efter jag sagt att det är gött! säger jag nu... :)

Nu står ett kok med ris på spisen. Alice har fortfarande diarré. Ringde veternären i morse efter att jag läst på agrias hemsida att hundar kan få diarré efter vaccination. Jag var ju och vaccinera henne i fredags och i lördags var hon dålig. Veterinären sa att det kan hända men det är ovanligt. Så det kan ju va därför då. Hon sa också att jag kan komma in och köpa deras dietmat som kan få ordning på magen. Men fan, nä. Att byta mat helt på henne just nu känns inte bra heller. Hon ska få ris och risavkok. Men jag nojjar mig så jävligt hela tiden. Veterinären sa att hon förlorar antagligen mycket vatten och mat när hon har diarre så här länge, så är hon inte bättre imon så behöver hon kanske komma in. Men hon är ju pigg? nä, hon är säkert bra snart..hon är ju sånn här ibland. Hon är bra imon!

Lyssna på denna och fundera...



Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0