Det har vart en bra dag idag!

Igår så var vi ju på kräftskiva. Det var gott. Vi åkte hem rätt så tidigt i Taxin :) hundarna tog det rätt lugnt i Taxibagaget, Alice la sig och vila och Wilma satt och tittade ut så det gick ju kanon :)

Idag när jag vaknade så åt jag frukost och sen åkte jag ner till syster och gick en powerwalt med lite syrketräning på slutet, gjorde några fruuuuuktansvärda utfall som det kallas, man liksom tar ett ben så långt framför sig man kan och böjer ner det andra knät så långt ner man kan och ja, det var jobbigt iallafall. Känner träningsvärken komma! Sen kom Lotta och Tellus, min bästis och Alice och Wilmas bästis :) Lotta hade med super goda hembakade bullar och jag gjorde te också gick vi ut i skogen och satte oss på en sten och fikade och tjötade i ungefär 2 timmar, wilma tyckte det var lite långtråkigt från och till, eftersom hon var den enda som var kopplad, men det funkade bra ändå :)

Sen har här inte hänt så mycket mera. ätit mat och kollat på Tv.
Imon åker jag och Alice ner till Halmstad på Bernerträff. Det är roligt :) Många berner, och nån grosser, träffas ute i skogen med alla hussar och mattar och hundarna springer lösa och busar och tjoar och människorna grillar och fikar och snackar skit :) I love it!

Tränar med Alice varje dag nu föresten. Hon är duktig. Hon lägger sig snabbare under läggande under gång och hon ställer sig utan att göra mer en kanske ett steg innan hon stannar på ställande under gång, och hon sätter sig inte innan jag säger åt henne att göra det (istället för att sätta sig, upp eller ner, direkt jag kommer fram till henne) så hon gör framsteg varje dag och jag blir stolt :)

Nu är hundarna ute och skäller och skäller, är så glad att vi inte har några grannar som kan störa sig på dom för då hade jag blivit för stressad, nu kan dom få hålla och skälla bäst dom vill :) Ska ta och plocka in dom nu och gosa ner mig med Wilma i sängen. Det är gott.
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0