Det sjukaste!

Här om natten så drömmde jag att några kor hade rymt och stod på fel sida av viltstängslet vid motorvägen här vid vårt hus. Och det har jag inte berättat för nån (innan nu). Och ni vet ju vad dom säger, om man inte berättar drömmar så slår dom in!
Och det gjorde denna, eller rättare sagt Delar av denna :) När vi var ute på promenad i morse jag och hundarna så gick vi förbi kossorna vid grusvägen, Så ser jag när vi kommer till slutet av hagen att en ko står utanför hagen..eller? hmm, är det ingen tråd där. Tänker jag och måste gå lite närmare för att verkligen vara säker så att jag inte ringer till bonden i onödan! Så jag går lite närmare och ser att nä, tråden är nertrampad, en ko är utanför, och tittar upp och möter maaaaassa koögon som står och tittar undrande på mig och hundarna. Ojdå. Jag vänder mig om försiktigt och börjar gå på grusvägen igen, lugnt och försiktigt. Har hört att kossor kan omringa sånt dom känner sig hotade av så jag ville inte utmana ödet. När jag gått en bit och vågar vända mig och så ser jag att ALLA kossorna, typ 20 kor, är på väg ut ur hagen, ut på vägen och följer efter oss. SHIT! Jag ringer MR Bear i panik för jag vet inte vem som äger kossorna men tänkte att han brukar veta sånt, men han svarar inte, faaaan, jag börjar springa till närmsta hus som ligger kanske 500-700 meter bort på vägen, kossorna springer efter men håller sig på kanske 20 meters avstånd som tur är. När jag svänger upp mot huset så märker kossorna höbalarna som står vid grusvägen, smaskigt. Där stannar dom och kalasar och jag kan gå upp till huset där det precis kommer en bil och fråga om dom vet vem som äger kossorna och det vet dom så dom ringer bonden och han kommer "med gröten i halsen" som tanten som ringde sa, i full fart alltså :) Sen så fick dom in kossorna och vi gick hem och åt frukost :) Lite action så där på morgonkvisten och berodde det på min dröm tro? :)

Klockan två ska jag hämta en liten lillflicka på förskolan och passa henne till 17. Så nu ska jag ut och träna med Alice och sen laga mat och sen bege mig. Igår så var vi på brukshundklubben och tränade, där fick vi tränat sittande och liggande i grupp så det var ju super bra, och vi fick också tränat med massa hundar och folk runtomkring så det var bra. Alice verkar vara lite förvirrad, ungefär varannan gång vi ska göra läggande under gång så sätter hon sig, och varannan lägger hon sig. Måste träna mera mera så att hon vet vilket som är rätt och inte gissar så där :)
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Ann Chatrin

Oj, jag ligger visst lite efter här, men ett JÄTTEGRATTIS ifrån oss här i Harplinge. Superduktigt! Ann Chatrin o hundarna

2009-09-16 @ 13:28:55
URL: http://www.lillaskee.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0