Fredag Fredag Fredag!

Jag har inte vart i skolan sen i tisdag. Och imon ska jag jobba, så egentligen är det lite tråkigt att det är fredag. Men det är ju roligt att få träffa Mr Bear lite mera :)

Jag och hundarna ska snart åka in till fårhagen och träffa Annalina och Johanna och deras hundar. Det ska bli skoj :) Vi var där igår också. Och när många hade gått därifrån med sina hundar så vågade wilma springa omkring lite mera, så när vi kom till grinden och det bara var jag och en farbror med 3 golden så sa jag att jag ska ta ett varv till nu när Wilma har det så roligt och springer omkring och luktar. Så då följde han också med ett varv. Men det ångrade jag ju sen. För wilma hade tydligen för roligt för helt plötsligt kom hon fram bakom ett klippa och såg ut så här:


Så det var bara hem och bada henne, och det gick inte att skölja med bara vatten för det var så lerigt det hon hade badat i. Så jag fick schamponiera, vilket inte var så bra för jag tänkte trimmat henne om några dagar när det har gått två veckor sedan jag schamponerade henne sist, men nu får jag vänta ytterligare två veckor innan jag kan göra det. (Inte bra för huden att trimma innan två veckor efter schamponering)

I onsdag så var jag och systrarna och bowlade, hyrde film och köpte pizza och godis. jag och stora syster bjöd vår lillasyster på det som födelsedagspresent. Och det var trevligt :) Men när jag skulle cykla hem från stora syster, där vi kollat på filmerna och ätit, så mådde jag så illa efter allt godis och pizza så jag rullade fram! 

  
En del blir mer glada än andra när man har kastat...rullat(?)

  
Koncentration.



Alice har börjat bli lite bättre med sitt humör. Hon tycker inte det är lika roligt att skälla på vilt och fåglar och annat i trädgården längre bara. När willma skäller och alice ligger inne så brukar Alice alltid springa ut och skälla som en dåre. Nu avaktar hon när hon hör wilmas första skall, och lyssnar om det kommer nått mer. Gör det det så kan hon gå och ställa sig på trappan och titta om hon ser nått roligt, annars ligger hon bara kvar :) Men det börjar ju absolut bli bättre så snart ska väl hormonerna vara ute ur kroppen för denna gången ;)


Igår var jag i kungsbacka en sväng och hälsade på en familj där jag ska vara barnvakt. När jag körde hem därifrån så var det en idiot som körde på motorvägen. Bilden körde jätte nära kanten och bytte fil snabbt och flera gången, fram och tillbaka. Och låg på och stressade andra som körde om lastbilar och sånt. Han/hon körde fort och sen sakta och sen fort och sakta. Jag körde om bilen i tunneln för den körde så sakta då. Och jag tänkte att det är en jävla idiot som antingen är full eller som larvar sig, idiot i vilket fall. När jag kört om den så kom den en bit bakom men när jag nästan var framme vid avfarten så kommer den i full fart och kör om lastbilen som ligger en liten bit bakom mig och sen så ligger den kvar i innefilen som att den ska köra om mig, och då ser jag i bakspegel hur det yr upp damm för att den vart för nära kanten och sen sladdar bilen och köra från sida till sida över båda filerna och snurrar runt och sen rakt in i räcket i mitten!
Det var nog fan det värsta jag har vart med om, jag har aldrig vart med om en olycka nån gång och jag har aldrig sett nån innan. När bilen körde in i räcket så var det så väntat så jag tog bara upp telefonen och ringde 112, men när 112 svarade så kom chocken, jag visste inte vad jag skulle säga. Pratade osammanhängade om ambulans och bil och motorväg. Men jag fick lungat ner mig så jag kan kunde säga vad jag ville ha sagt. Han frågade om jag hade stannat vid plats. Nää, nää. jag stannade inte ens...fan jag stannade inte. Då kände jag att vilken jävla idiot jag är som inte ens stannade och hjälpte dom, fan ta mig! Men det var ju som björn sa att jag låg före dom och hade jag stannat så hade jag ju fått springa tillbaka på motorvägen och kanske blivit påkörd då, och jag kom på sen att jag såg att lastbilen bakom mig stannade. När jag och B gick ut och gick på kvällen så gick vi så att vi kunde olyckan på motorvägen, bilen var inte så jätte trasig så det såg inte så illa ut. Så om alla i bilen hade bälte på sig så tror jag att det inte var så illa. Men tänkt om nån dog, och jag stannade inte? Såg framför mig igår när jag skulle sova hur bilen åkte från sida till sida. jag stannade inte! jag fattar inte varför jag inte stannade. Eller ialafall körde upp på bron, jag kunde ju för fan ha kört upp på bron i gunnestorp så hade jag sett bilen och då kunde jag sett om dom klev ut eller hur det gick..men jag tänkte inte så långt då! Gud vad jag grät när jag och han på SOS hade lagt på. bölade som en unge som blivit getingstucken. B trodde väl att det var jag som hade krockat när jag kom hem och grät så där. är det så det är att vara chockad? jag har nog aldrig vart det innan... Men jag stannade inte..kan inte släppa det!
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Det är okej att du inte stannade. Man vet inte ibland hur man ska bete sig om det händer hemska saker. Du ringde i alla fall efter ambulans. Det finns nog många som inte ens hade gjort det. Och tänk på så många som stannat efter dig när dom kommit fram och såg olyckan. Du körde ju endå framför.

2009-09-11 @ 17:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0