Hallandskampen!

Fick mejl nu om att den 14/9 är kvalet för hallandskampen. 4 stycken från varberg har anmält sig och det ska vara två ekipag som är med och tävlar och representerar Varberg. Så antingen är jag och Alice en av de två som inte får vara med, eller så är vi en av de två som får vara med. Blev lite skeptiskt till att detta kommer gå bra när det stod i mejlet att kvalet kommer gå till som på en riktigt tävling och de som får högst poäng kommer gå vidare. Tror inte vi kommer få så mycket poäng med tanke på att jag vet att två av dom som är med och kvalar har tävlat i lydnad innan. Tänkte ju att kvalet kunde vara lite så att dom som dömmer är med och ser lite vilken potensial hunden och föraren har och hjälper sedan till att träna inför själva tävlingen som är i oktober. Men icke, vi är helt själva i detta men vi ska köra hårt. Sist vi tränade här hemma så var alice inte alls med på noterna. Det hade la med löpet och hormoner att göra så vi får se hur taggad hon blir, hon brukar iofs bli mer taggad när man åker till nytt ställe så vi hoppas på det bästa. Men kom ihåg att nästa måndag kl 19 är vi på brukshundklubben i varberg och gör vårt bästa. kom gärna och titta och heja på oss :)


Nu ska jag ut med hundarna i skogen. Har sån huvudvärk efter dagens skolarbete så jag tror jag svimmar. Så det blir ut i skogen och koppla av innan jag ska in på spinningen!!

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0