Kräftskiva!

Ikväll ska jag och Mr Bear på vad som antagligen är årets sista kräftskiva, eller vi kommer nog köpa kräftor nån mera gång iår efter som vi båda älskar det..kanske :)
Vi ska iallafall in till hans föräldrar och käka med dom och hans syster och hennes särbo! :)
Vi har haft lite diskussioner här hemma nu, haha. Jag tycker att det är väldigt onödigt att lämna hundarna hemma när vi kan ta med dom, dom slipper vara ensamma och vi slipper känna att vi måste åka hem och kan istället stanna och snapsa hur länge vi vill :) Mr Bear tycker att det bli så krångligt med att taxi och när vi ska ha skjuss in till stan. Men jag har fixat :) Ringde pappa, han kör in oss till stan i min bil, ingen annan behöver alltså offra sin bil för hundarna :) Också ringde jag 16500, varbergs taxi och kollade med hund i taxi, Tax I (haha) synd att vi inte har tax! Och det var inga problem, vilket jag redan visste men ringde för att verkligen vara 100 på att dom inte ändrat reglerna, bara till att säga till när man beställer att man ska ta med sig hund så tar dom väl Tax Taxin då , haha! gud vad kul! Så blev det iallafall, Mr Bear har inget att komma med mot detta, hundarna får följa med. Mesig jag är, jag vet. Men jag vill ju inte lämna dom ensamma i onödan, det räcker väl med dom gånger man verkligen måste lämna dom hemma. Kommer nog svida i mitt hjärta när vi har två hundar till och jag då vet att dom inte kan följa med allihopa när man åker bort!

Så är det. vi var i fårhagen idag. Då kom varbergs kommun och satte upp ORDNINGSREGLER, dom är la för goa!
Kommer inte ihåg exakt alla men det var ungefär så här:

  • Ha inte hunden kopplad.
  • Prata in för mycket med hundarna.
  • Plocka upp efter din hund.
  • Om några hundar "pratar" med varann, gå åt ett annat håll.
  • Tänk på att detta är hundarnas promenad.


Den där med "om några hundar pratar med varandra, gå åt ett annat håll" fattar jag inte riktigt. Menar dom att om två hundar börjar gruffa och bråka med varann så ska man blunda och gå åt ett annat håll? Det är det väl ingen som gör? Jag har aldrig vart med om att hundar där har bråkat med om nån hund skulle ge sig på Alice eller Wilma så skulle jag ju inte bara "gå åt ett annat håll" och det vet jag att ingen annan där gör heller, och jag gör det inte heller om jag ser att nån hund ger sig på nån annan hund, alltså nån annan än Alice eller Wilma. Jag vet att man inte ska gå imellan för att man kan bli biten och så men tro fan att jag inte skulle stå och titta på om nån hund skadar en annan hund, skulle väl sparka på den eller kasta ett koppel eller nått, eller dra i bakbenen var det en som sa men det tycker jag låter lite riskabellt, kan man väl dra benen ur led?

Ah, nu ska jag duscha och göra iordning. laddar för plats för massa kräftor!

 

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Jenny

haha vad roligt med tax taxi! hahaha gav mig ett gott skratt. ska ni till berner träffen i morgon?

KRAM

2009-09-19 @ 11:46:40
URL: http://mowlo.blogg.se/
Postat av: Lotta

Ja det var mys idag! Den där lista här, den var skum! Får man inte prata med sin hund? Jag fattar inte. jag pratar alltid med Tellus. Han är min kompis.

2009-09-19 @ 16:31:35
URL: http://nilss0n.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0