Påstå aldrig att hundar är dumma djur!!!

Nä! Det kan man aldrig påstå! Igår så var vi på träningstävling på klubben. Och när vi skulle göra momentet läggande under gång, så la sig inte alice när jag sa ligg, utan hon stannade och stog stilla! Perfekt om jag hade sagt Stanna..men inte när jag säger ligg. Jag började då fundera på varför hon har så svårt för detta moment, när vi kvalade och nu när vi var på träningstävling! Men hemma så gör hon rätt! 
Och jag kom fram till att hon är ju fan inte dum:
Efter vi hade kvalat och hon nollade på läggande så började jag träna detta mycket med henne, jag tränade så här: ställande några gånger (olika gånger varje gång så hon inte börjar tro att hon alltid ska lägga sig efter 2 ställande tex), och helt plötsligt så gjorde jag läggande. Min tanke var att hon skulle lära sig att lyssna på vad jag ger för kommando så att det kommer utan att hon vet vad som komma skall. haha, trodde jag ja! På tävlingar så är läggande alltid före ställande, och vi har alltid gjort ställande före läggande!!! Det borde jag ju kunnat räkna ut tidigare att detta blir förvirrande! Alltså, när vi gick in på plan och gjorde fritt följ och det gick super och sen ska göra läggande så ställer sig Alice...inte konstigt när jag hemma har tränat massa fritt följ och sen ställande!! Hon är fan inte dum hon. Men detta ska jag ändra på tills på lördag. nu har jag ju kommit på hur hon tänker :) Och detta var det enda som hon missade på igår, så om vi bara ändrar det så ska vi nog kunna gå lång i hallandskampen på lördag :) Hon har inte perfekta ingångar utan sätter sig lite snett men det kommer jag nog inte hinna ändra tills på lördag så det får tyvärr vara som det är!


Imon är det första oktober!
It´s the D day! Det är dagen vi har väntat på så länge nu och imon är den äntligen här, Mr Bear att tatt ledigt från jobbet. Imon smäller det. Äntligen, ÄNTLIGEN ska Wilma få springa och jaga i skogen!!!! Som hon har väntat, när han har tatt på sig jaktkläderna och hon inte fått följa med, hoppar hon upp på sin stol i köket och tittar efter honom när han går iväg med bössan på axeln. Men imon ska hon få följa med, imon är det hennes dag. Och jag kan återigen börja oroa mig för vår skrutt att nått ska hända! Att hon skulle försvinna behöver jag inte oroa mig för, den risken är väääääääldigt liten, eftersom Mr Bear har köpt en GPS att ha på henne så han kan se på en karta nästintill exakt vart hon befinner sig hel tiden. Men en GPS skyddar henne inte från att bli påkörd eller gå ner sig i nån dypöl! Så vi kommer ju alltid att hitta henne, men jag vill ju inte gärna hitta henne påkörd i ett dike
:( Men jag tror att vi har haft en väldigt stor tur med Wilma och hennes jakt, hon har aldrig skadat sig eller sprungit bort, inte under jakt iallafall ;) så jag hoppas att den turen är med oss resten av hennes jaktdagar :)

Nu har jag beställt framkallning av bilder via nätet, svin bra. 75 kort för 29 :-, jag kan leva med det! :) Och nu tänkte jag rensa ut i uterummet och göra iordning för vintern där, det var ju bara 1.5 grader tidigt i morse...burr! Ska göra iordning så att tussan får varmt att krypa in i där när hon är ute på nätterna också, och flytta träden till pappas växthus. jag hade mössa när jag var ute med hundarna i morse, det var premiär! Me like :)


Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0