Sjuka?

Igår så började Wilma plötsligt dricka mycket. Hon stod länge och länge och drack när jag kom hem från bernerträffen. "oj vad du var törstig" sa jag till henne. Sen gick hon dit efter en stund igen och stod där länge och drack, och sen en gång till efter en stund. Då började jag blir orolig! Frågade Mr Bear om han har gett henne nått godis eller nått som kan vara väldig salt, men det hade han inte. Och han sa att hon varit lite slöare idag när dom vart ute och cyklat. Lilla lilla vän tänkte jag, inte få livmoderinflammation eller diabetes eller nått!!! Så jag har koll på henne idag, men hon har inte stått och bäljat i sig vatten idag än. Hon spydde lite slem imorse men det gör hon ju ibland innan hon ätit så det har nog inte med detta att göra. Och sen efter vår promenad så har hon ätit frukost också så det kanske bara var nått hon hade hittat att äta ute, hoppar verkligen det! Hon har ju inga flytningar iallafall så det är säkert inget!

Alice. Ja, idag när vi var ute och gick i morse så skulle jag klappa om henne lite bara, då kände jag vad smal hon var. Herregud, revbenen och ryggraden kändes mer än vanligt. Hon äter ju inte just nu men hon är ju inne i sånna perioder ibland så jag har ju inte gett henne nån annan mat eller nått, brukar inte göra det, hon börjar ju äta när hon kommer över perioder. Men nu helt plötsligt, jag har ju inte tänkt på om hon har gått ner...! Jag samlade iallafall ihop krafter och lyfte upp henne och ställde mig på vågen med henne. 36.4 kg väger hon...det är inte bra! Hon brukar väga 40 kilo när vi är hos veterinären, och då är hon inte överviktigt utan kan fortfarande vara bra om hon går upp nått kilo! Så nu står ett storkok med pasta på spisen som jag ska se om hon vill ha i sin mat nu i dagarna, och i frukosten som hon inte åt upp i morse! Detta har ju säkerligen inte att göra med att hon är sjuk, för hon är ju lika pigg och glad som vanligt, eller ok. lite grinigare mot hanar och så kanske. Men inte dåligt på nått sätt. Men hon behöver lägga på sig några kilo. Vet inte vad man kan ge henne, olja i maten funkar kanske inte så bra eftersom hon inte äter maten...kanske ska köpa burkmat? är det nyttigt?

Ja. Nu håller vi tummarna för att wilma inte blir dålig utan att det bara var en engångsgrej igår. Och att Alice vill äta och lägga på sig lite granna!

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: lina

Nemo brukar få ris, de e bra, snällt mot magen, ibland är han lite kräsen mot riset så då får han det blandat med ketchup eller med mosade köttbullar i, då går det ner iallafall :-)

De går nog bra, vi håller alla tummar vi har :-)

2009-09-21 @ 11:19:19
URL: http://secretmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0