Sofiero 2009

Utställningen var skit! Alice fick blått band och hon var ute ur leken! För mycket vitt, för trång i haserna, för högt ansat svans och hit och dit! Ha, att den danske dommarn inte kunde se att jag är ägare till Sveriges finaste berner, jag förstår inte varför ingen dommare verkar se detta :) Men nu vill jag inte åka på fler utställningar på ett tag känns det som, betala massa pengar för utställningen och för benisen och dyra schampoon och få ryggskott för att bada och föna alice..för att nån ska tala om för mig vad som är korrekt på Alice, och vad som inte är det. Hon är min finaste finaste Alice vad dom än säger, det får ingen tro att det är därför jag åker på utställningar, för att jag vill veta om JAG ska tycka hon är fin eller inte. Jag tycker det är en trevlig tillställning :) och om man då får bra kretik på sin hund så är det ett pluss i kanten, vilket det inte blev idag. Men nu ska vi förhoppningsvis som sagt inte åka på fler utställningar på ett tag. Träffade föresten Alice boyfriend. Han var riktigt riktigt fin och jag vill så gärna att alice ska hålla med mig om det i februari för där kan det bli super fina valpar tror jag :)

Dommare nummer två (som "utbildar" sig till dommare) kollar in alice och hon är lika duktig som alltid och låter okända människor klämma och känna utan problem.


Nu är både jag och Alice iallafall helt slut. halvvägs hem så tyckte Alice att bilbältet var otroligt obekvämt och ännu mer obekvämt blev det hon snurrade runt och fastna, så jag fick böja mig bak och knäppa loss henne. Sen la hon sig gott på sidan med alla tassar rakt ut och sov gott resten av vägen hem. Vi var ute och gick lite nu och passa på att träna lite lydnad samtidigt, det gick faktiskt bra och jag tror vi kommer va duktiga imon. Men jag blir lite nervös när jag tänker på bordie collies som är så kvicka och snabba och gör allt rätt och gör allt på 0.01 sek. Alice är inte riktigt så snabb, men hon är tillräckligt snabb för att jag inte ska skämmas tycker jag allt :) Vi skaut och träna lite om en stund. Men nu ska jag lägga mig i soffan och kolla på One Three Hill som äntligen är tillbaka!  

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0