Uppdatering

Har verkligen inget vettigt att skriva här nu för tiden. Så en liten uppdatering av familjen bara.


Alice
är depp, när vi har vart i fårhagen så går hon bredvid mig och när vi är hemma så håller hon sig intill mig. Hon är deppig helt enkelt. men har börjat äta som hon ska så det är skönt :) Utställningspapprena till sofiero har kommit. Nice :) nästa söndag är det och alice har inte direkt fått nån päls än men det är roligt ändå, har massa grejjer som jag hoppas kunna köpa på utställning också :)

Wilma är som hon är, i fårhagen så gillar hon dom stora och starka hanarna, "se mig se mig, lek med mig lek med mig" säger hon till dom hela tiden, ålar sig framför dom och fjäskar. Men så fort det kommer en annan hund så backar wilma och sätter sig och låtsas som att de regnar, sen springer hon fram till hanen igen när det är fritt fram. Och valpar gillar hon inte alls, "kom inte nära mig era äckliga små odjur".

Tussan har blivit försäkrad. Systers katt blev skadad på benet och fick sy och grejjer så jag tänkte att en vacker dag händer det väl en olycka med tussan också så det är lika bra att försäkra henne och sluta fundera på OM jag ska försäkra innan det är för sent. 49 kr i månaden. haha, alice kostar mig 400 kr  i månaden (+ca 500 kr till mat /månad) så det var ju ingenting jämför, det kan hon ju få vara värd :)

MR Bear sköt ett rådjur här om dagen, hundarna blev helt tokiga när han kom hem med det, han släppte inte ut dom till det men alice var med mig ute i ladugården idag och hämtade potatis och hon hade då inte glömt vad hon sett mr bear där med för några dagar sen så hon gick runt och luktade och letade.


Jag
pluggar, jobbar och försöker hinna med allting annat som jag "måste" och lite annat som jag gör för nöjes skull :) Har gått ner 1.5 kilo på 3 veckor bye the way. Det gör ju kanske ingen större skillnad från eller till, men när jag tänker på det så känner jag mig lite lättare bara av att veta att det går åt rätt håll =) Så uganda och bergsgorillor, here I come!

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: lina

vad roligt att du säger det, det är ingen annan som säger nämnligen :-)Kram kram

2009-09-06 @ 07:27:14
URL: http://secretmom.blogg.se/
Postat av: lina

Joo vi sa ju de, tycker du att vi kan med och fråga imorgon om vi kan börja kl 10 ist? de e ju så mkt träningar på morgonen :-) Eller är det för mycket begärt? Men de flesta gillar väl sovmorgon? kram

2009-09-06 @ 10:21:06
URL: http://secretmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0