bra dag på jobbet!

Ja, idag har det vart en underbar dag på jobbet. Har jobbat som avlösare idag också, hos 7åringen med autism. vi åkte och badade på simhall i falkenberg. Han älskar ju att bada. Detta är andra gången vi åker dit och det gick jätte bra. Jag är lite smått på helspänn hela tiden för ibland så får han sina "små" utbrott och om man inte förstår varför han får dom och kan säga t.ex. att "det ok, vi behöver inte gå dit om du inte vill.." eller vad det nu är han vill eller inte vill...så kan det ta ett tag innan ett utbrott går över. Men han fick inte ett enda när vi var där..det kom flera stycken när vi kom hem men då var vi ju hemma och kunde sätta oss i soffan och kramas istället så det förstörde ju liksom inte dagen eller så.

Många säger till mig att det måste vara jobbigt att jobba med en autistisk pojke, att man inte får något tillbaka på sitt arbete, att man måste ha tålamod, att det är psykiskt (och fysiskt) krävande...men jag håller inte riktigt med. Visst, ibland kan det vara jobbigt..men mest hela tiden så är jag så glad över att ha fått denna chansen att få umgås med honom..jag blir så glad i hela mig när vi t.ex. åker iväg i bilen och han ler med hela ansiktet och tittar på mig när jag säger att vi ska åka och bada, eller när han hoppas och trallar för sig själv på väg in till mc. donalds när vi ska äta, eller när vi är ute och cyklar (han håller att lära sig och det går jätte bra) och han skrattar högt och länge så han nästan trillar av cykeln, eller när vi sitter och tittar på en film och han kryper upp i mitt knä och tar min hand och lägger på sin rygg, och visar då att han vill att jag ska krama honom..dom stunderna är guld värda...dom stunderna gör att jag glömmer bort alla gånger han skriker och drar mig i håret och trycker hårt mot min hals eller sparkar och slår och smäller i dörrar...dom fina och roliga stunderna är så mycket mer värda att dom mindre roliga försvinner med en gång..!

Jag skulle så gärna vilja jobba med honom hela livet. Men jag förstår ju att det kommer komma en dag när jag har pluggat klart och då kommer söka heltids jobb någon annanstans...men jag hoppas så innerligt att jag kommer ha kontakt med familjen länge länge...Älskar verkligen detta jobb...om man ens kan kalla det jobb för jag hade nog kunnat göra det utan att få betalt, men det säger vi inte till kommunen ;)

  

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0