Fredag!

ojojoj vilken hurtig människa jag har vart idag :) först så gick jag vår vanliga skogsrunda i morse med hundarna, sen så åkte jag till bilverkstaden och lämna in bilen, dit hade jag med mig min cykel som jag trampade vidare på in till stan därifrån (ca 7 km) Sen efter jag och en kär vän hade pluggat och haft trevligt så började jag hoppas på att min bil skulle vara klar på verstan, men det var den icke så jag fick trampa hemåt (11 km) ojojoj vad slut jag var när jag kom hem. Helt trött i benen och nu kom jag på att jag glömt att strecha! Funderar på att struna i spinningen imon och bara vara hemma och ha helg för en gångs skull :)

I morse så upptäckte jag nått mindre roligt, Alice hade gult gladd i ena ögat, tvättade direkt båda ögonen med varm vatten med två olika tussar, när jag kom hem innan så var det gult i det andra också, tvätta igen...med olika tussar så att det inte sprider sig förhoppningsvis! Hoppas inte hon blir dålig nu min lilla skrutt..känns som att jag åker till veternären med henne allt för ofta! Och nu i denna skrivande stund så slår det mig att det kanske inte är så konstigt att hon har så dåligt imunförsvar eftersom hennes kropp inte verkar ta upp den näring som den behöver! ja, jag ska tvätta och tvätta nu ofta och noga så får vi hoppas att det ger med sig, annars får vi la ta en tripp till veternären nästa vecka!

Och nyss fick jag ett mindre kul samtal, en man ringde och frågad efter B, jag sa att han jobbar och han frågade om han kunde få tag på honom på nått annat sätt. Jag tänkte att vad fan är det för en försäljare som vill ringa till nån på jobbet då? Så jag frågade vad det gällde. "ja det gäller hans resa till Uganda i januari" JAAA, jag vet att han ska till Uganda och kolla på gorillorna igen. Släng det i ansiktet på mig bara. COME ON! Det har jag kanske inte berättat för er men han ska dit igen, ja. Jag hade gärna följt med just till gorillorna, men det är massa fågelskådning på denna resan som jag inte alls har lust att betala pengar för att följa med på...Så medans jag tar examen och firar det så ska han till gorillorna. Ja. Han är skyldig mig stort, det förstår ni va :)


Nu ska jag skölja ur min hårinpackning. Tyckte jag var värd det efter min cykeltur. Sen när B kommer så hoppas jag att min bil är klar så vi kan hämta den och sen ska vi åka och köpa nya dynor till utemöblerna, ska göra iordning i uterummet imon. Det är vår nu, lite kall vår dock tycker jag allt..men ändå vår!
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0