hmm...

Jag undrar om jag ska ge mig ut och cykla med wilma eller inte. Det är ju vår cykeldag idag men hon verkar helt seg. Dom har varit ensamma här hemma mellan 10-16, jag gick en runda med dom på typ 40 minuter innan jag åkte och när B kom hem kl 16 så sa han att dom bara gick ut och kissade och sen ville dom in igen, inget konstigt när det gäller Alice, hon brukar vilja vara inne när vi har kommit hem. Men wilma brukar inte bry sig om detta...hon brukar gå ut i trädgården och springa omkring och titta efter vilt ut på ängen o så. Sen när jag kom hem typ 16.20 så kommer inte wilma inte ens och hälsar på mig. Hon ligger som en dö sill i sin soffa och när jag går till henne så vifftar och på svansen men inte mer...!
Så jag funderar nu på om hon bara är uttråkad..och att jag då ska ladda upp henne och få henne på humör med att glatt säga att vi ska gå ut...och då cykla vår runda..eller om jag ska låta henne vara, kanske bara gå en lite runda med dom istället..kanske ta febern på henne?
Ja, jag vet. jag blir så jäkla nojjig så fort dom inte beter sig som dom brukar. Men jag tycker man läser så mycket om att vissa sjukdomar och sånt kan gå jätte fort innan hunden dör, eller att det inte går att behandla om man inte åker in jätte fort...det skrämmer mig! 

Föresten. Till Alice mat så fick jag nytt kött för ett tag sedan. (blandar ju hennes mat själv, med nötkött o massa andra grejjer) När vi började med det köttet så blev hon dålig i magen igen...Jag ringde till hon som jag köper maten av igår och hon sa att detta nya köttet är lite fetare. Så det är kanske fettet som alice är känsligt mot. Så nu ska jag inte ge henne solros olja också ska jag byta ut köttet mot ägg ett tag. Får se hur det går, i ägg är det ju nämligen också fett. Det är väl typiskt, en hund som behöver fett tål det inte...



Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0