Hundens frisör!

Nu har jag badat klart världen finast Samojed, Nemo :) han är så super fin! Först kammade jag han så pälsen yrde runt hela gården, han är väldigt rädd om sin svans så vi hade en liten "diskussion" där om vem det egentligen är som bestämmer här. Jag anser att jag vann, han anser säkert han att vann! Sen så åkte jag ner till pappsen och badade honom iallafall, super duktig vad han där. Han stod så stilla så jag kunde schampoonera två gånger och skölja ur riktigt ordentligt. Sen åkte vi hem igen och då var han så trött så då struntade han i om jag kammade på svansen eller magen :) så ja, jag tycker han blev fin faktiskt :) Finare än förra gången, kanske är det för att det är soligt idag men han sken i solen så man blev bländad nästan :)

När annalina hämtade upp nemosen sen så påpekade hon att Alice är väldigt busig. Det var nästan lite skönt att höra...då är det inte jag som är knäpp utan hon är verkligen lite värre än vanligt :) Vet inte vad det är med henne men alla är jätte roliga och allt är jätte roligt hela tiden...men tur är väl det...hade ju vart värre om hon hade blivit tvärtom!

Annalina frågade mej också om jag vill bada och klippa och fixa lite med hennes farmors hund. Det vill jag såklart jätte gärna...det är så kul. Sprid mitt namn med vinden vänner!! :)
Det roligaste att fixa på en hund tycker jag faktiskt är tassarna :) när man har klippt i ordning några riktigt lurviga tassar så dom blir runda och fina så behövs det nästan inte göras mer på en hund :)



Nu ska jag fortsätta och städa som jag började med innan Nemo kom. Ikväll kommer B´s syster och hennes kille. Ska bli mysigt :)

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: lina

Vi är alltid jättenöjda med Nemo när han vart hos dig. Du är så duktig! <3

2010-04-17 @ 20:53:00
URL: http://secretmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0