Idag är det min dag :)

jag tycker om att fylla år. När man fylle år så får man en dags ofrivillig tid i rampljuset. jag gillar inte att stå i rampljuset, men när jag fyller år så blir det ju liksom så vare sig man vill eller inte, då kan jag gå med på det ;)

Idag så har jag hunnit med mycket. Var ute och joggade med hundarna i morse, ja, jag faktiskt börjar jogga på mornarna nu :) sen så åkte jag till gymmet och körde lite där. Märkte att jag var vääldigt trött i benen, igår så körde jag nämligen crosstraining i 20 minuter 9.8 km. jag slog mitt rekord med 0.3 km, så jävla stolt :) men det märktes idag att jag var trött för idag så orkade jag inte köra mer än 9.4 km på 20 minuter.. men nu ska jag vila från gymmet i två dagar och sen är det stenhård spinning på lördag :)

Ikväll så kommer familjen på middag. Det är också en sak jag gillar med att fylla år, man får träffa hela familjen på samma gång :) tyvärr så kan ju inte min stora syster komma eftersom hon fortfarande har fruktansvärt ont pga sitt diskbråck som inte verkar vilja ge med sig det minsta..och mormor ligger med magsjuka (som jag får lite dåligt samvete av för jag vet inte om det var jag som smitta henne) men alla andra kommer. det ska bli mysigt :)

Så nu ska jag baka tre matpajer och 2 olika sortes kakor. och sen städa.. för här ser ut som jag vet inte vad. jag dammsög igår kl 15..alltså inte ens 24 timmar sen, sen så kammade jag Alice igår vid 19 tiden..ändå så ser det är ut så här:



Hennes päls ligger som en tjock matta över hela golvet överallt. Morfar berättade att dom hade vart på en kennel och hälsat på som hade finsk lapphund. Han sa att där var så fruktansvärt hårigt överallt, han tyckte det var lite dålig stil av uppfödare att inte ens dammsuga innan hon skulle få gäster. haha. jag försökte förklara för lilla morfar att det hade hon kanske gjort....För när en fällande hund med mycket päls fäller..så blir det myyycket päls på golvet. Jag försökte också förklara att om dom nu ska ha finsk lapphund (som det föresten verkar luta åt nu) Så är det bäst att dom är beredda på att det kommer se ut så hos dom också i perioder, speciellt om dom ska ha en tik. Jag tror inte han riktigt förstod..men det är inte lätt. jag förstod inte heller hur mycket päls en hund verkligen tappar när dom fäller innan alice fällde första gången...och varje gång hon fäller så förvånas jag lika mycket :)

 
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Ann Chatrin

Gratulerar på din födelsedag! Hoppas att den blir bra.

Ann Chatrin o resten av gänget!

2010-04-07 @ 16:05:06
URL: http://www.lillaskee.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0