joggingtur.

Åkte in till gymmet innan för att bränna lite fett och bygga lite muskler. När jag svänger runt hörnet för att parkera på min favvoplats (precis utanför dörren till gymmet) så var den ledig, "yes! ...men här var ju väldigt tomt?!" jaja, jag parkerar och går mot dörren, tar i dörren och märker att det är ju låst..ser då på öppetider-lappen att det stängde för 45 minuter sen.. haha, inte konstigt att det var så lite bilar på parkeringarna :) där ser ni att jag är väldigt gymvan, går till gymmet varje dag och har stenkoll! ;)
Jag tänkte att jag kan iallafall inte bara åka hem nu, vore ju med att kasta onödigt med bensinpengar i sjön. Så jag bestämmer mig för att utnyttja havet och Varbergs fina strandpromenad och träna kondition. Så jag springer, eller rättare sagt joggar, i 35 minuter. bra jobbat! Märker att min kondis blir bättre och bättre hela tiden, vad som gjorde att jag inte orkade springa hela rundan och fick gå lite mellan varven, var inte att jag inte kunde andas, utan att jag får så ont i vaderna, eller baksida smalben liksom. Min coach/vän säger att det är överansträning då..så jag får vila vaderna lite nu i nån dag innan jag ger mig på dom igen :)

här är bilder från min fina runda iallafall, tyckte faktiskt det var så jäkla skönt så jag seriöst funderar på att gå och köpa mig ett par bra springskor.




Varbergs fina kusthotell, där jag har lovat mig själv att nångång i mitt
liv gå på spa. Får se när det kan tänkas bli :)



Får att skriva om något helt annat. Alice beter sig konstigt. Hon och wilma var ute länge innan, ungefär en timme. Släppte in dom för att det började bli mörkt och kallt. Dom kommer in, Wilma hoppar upp och lägger sig i hundsoffan, jag sätter mig i människosoffan ;) med ett fotbad och kollar på wallander. Alice yrar omkring och liksom smyger omkring med huvudet nere som att jag har skällt på henne, fast det har jag inte. inte vart arg eller sur eller skällt på nån! Hon är i köket och jag hör att hon går fram och tillbaka, också sticker hon huvudet i dörren för att titta på mig, och sen går hon tillbaka och vandrar. också gör hon så några gånger. Då ropar jag på henne och säger att hon kan komma och lägga sig här hos mig. Då smyger hon in till mig och har nere huvudet som att hon skäms. jag kallar glatt på henne och när hon kommer så klappar jag henne och säger att hon är duktig. Hon ligger jämte mina fötter ett tag sen går hon ut i köket igen och vandrar. Förstår inte vad det är med henne.. Hon har fått mat, hon har vart på promenad, hon har vart ute i trädgården...det var så här i går kväll också. På dagen håller hon inte på så här, då kan hon ligga och ta det lugnt..det har börjat på kvällarna. Och jag vet ju att jag inte ska börja dalta med henne i detta läget, inte börja tycka synd om henne för då kommer hon börja tycka synd om sig själv. och jag försöker..men det är svårt när hon beter sig konstigt och ser nästan lite rädd ut och jag vill helst bara krama henne och säga att allt är ju bra...men jag försöker. Är glad och tjoar med henne så att hon ska bli glad istället. Får hoppas det är löp eller nått på gång och inget annat konstígt!
Jag hoppas verkligen hon börjar löpa snart. Hon har knappt nån päls alls kvar. den hon har är kort och grå. vi vill ju på utställning i sommar så nu får hon snart sätta igång så att den nya fina pälsen kan börja växa :)


Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0