Min kära lilla Alice!

Jag blir så trött. Jag blir så trött för jag försöker och försöker men det hjälper inte. Alice är så dålig i magen nu så det rent ut sagt sprutar ut henne, jag vet inte om man kan kalla det för diarré, för hon behöver inte gå ut hela tiden, men när vi är på promenader så bajsar hon flera gånger och det luktar riktigt illa och är som vatten, ja..kanske lite tjockare än vatten men! Jag tycker att jag försöker med hennes mat för att hon ska må bra men det hjälper ju inte, jag betalar mycket pengar för denna exotiska mat som bara kan köpas på ett ställe här i närheten, nämligen i kungsäter. Och det hjälper inte. Idag så åkte jag in till veterinären för att väga henne, och jag blev så ledsen när hon ställde sig på vågen, hon är nere på 35 kg igen, hon har alltså gått ner 5 kilo på ca 5 veckor! Så jag ringde min kära uppfödare som alltid finns där med goda tips och råd och fick då tipset att inte genne henne nått kött eller ägg i maten nu i några dagar för att se om hon då blir bättre, så att vi kan komma på vad det är som gör att hon blir dålig i magen...Sen ska jag köpa kyckling och koka till henne för det ska ju inte var så fett, om det nu är fettet som hon inte tål. Men hon behöver ju fett, jag blir galen!! Det bara rinner rätt igenom henne och hon är på tok för smal för att kunna kallas berner nästan! Det som gör att jag inte bryter ihop just nu är att Alice verkar inte bry sig alls om detta, hon är glad och sprallig och hur pigg som helst. Det gör mig glad :) Och hon äter iallafall, tacka gudarna för att hon äter och inte matvägrar!
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0