Valborgsmässoafton!

Då har jag hämtat min lilla bil. En gummidammasker vad helt sönder så den bytte dom ut, den andra var det hål i så han sa att om ljudet blev värre så kunde jag byta den då, annars är det ju onödigt om jag inte vet hur länge jag ska ha kvar bilen. Sen så var det ju nått elfel på ena lampan sa dom på besiktningen, men dom satte bara i en ny lampa så funka den bra igen. Också bad jag honom kolla på mitt lås på förardörren när jag kom dit, har ju inte kunnat låsa (eller låsa upp :) på den sidan, den har liksom vart helt fast, som att den har vart fryst! Men han fixade det med lite mirakelolja och starka muskler. Så det är skönt att slippa springa runt på andra sidan och låsa och låsa upp varje gång :)

Så det blev faktiskt inte så farligt dyrt. 1400 typ. haha, jag hade ju laddat mitt kort med allt jag hade för att vara beredd på det värsta :) Men jag har ju inte betalt allt jag är skyldig han än tyvärr :( är ju skyldig han pengar för torkarbladsvajrar(?) som han fixade i vintras, om ni kommer ihåg att jag skrev att dom gick sönder när jag var på väg hem från bernerträff i harplinge. Så jag fick ställa bilen där och jag och hundarna somna i bilen medans vi väntade på att B skulle komma och plocka upp oss :) Hur som helst så hade han fortfarande inte räknat ut vad det skulle kosta men han ska göra det tills på måndag så ska jag komma och betala det då. Också ska han lyfta upp bilen och kolla om det behövs fyllas på olja i växellådan för jag förklarade ett väsande ljud för honom som jag hör i bilen hela tiden, som försvinner när man trycker ner kopplingen. Det kan vara för att det är för lite olja i växellådan sa han..bäst att kika på! Så det blir väl ett par tusenlappan till på måndag men det känns faktiskt inte så jäkla illa, lite tråkigt såklart! Men det kunde ju vart värre, han kunde ju sagt att drivknuten var trasig :) han sa innan att om den hade vart det så kunde det gått på uppåt 10 000, DET hade vart tråkigt! :)

Ja idag är det ju valborg, dagen då de flesta ungdommar får sin första fylla har jag hört på tv:n. Spännande! Jag frågade min lilla syster om vi skulle på spinning om. Hon kollade på mig som att jag var helt knäpp "det är ju valoborg idag? Jag ska festa!? Jag är bakfull imon?!". Jaha, sorry. Jag börjar bli gammal!
Och kungen fyller 64 år. Grattis kungen.... .... ..... ja. jag börjar deffinitivt bli gammal!


Imon är en dag jag ser fram emot. jag är nämligen ledig i helgen. Det är skönt! Och jag har faktiskt bestämt att jag inte ska träna på gymmet heller. jag ska vara HEMMA!! B är hemma och jag ska vara hemma och hundarna och katten ska vara hemma ;) hela lilla familjen! Vi ska grejja och göra så vårfint, det ska bli skönt!! :)



En sida som jag går in på hela tiden just nu!! Gissa vilken :) Här!!!
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0