Vår och hårdträning.

Yes. Nu är det vår med allt vad det innebär.

Har plockat en fästing på wilma och en på tussan som har suttit, sen så har dom haft typ 2 var som krypit i pälsen..och igår så kröp det t.om. en på mig, PÅ MIG!! jag har, så vitt jag kan minnas, haft 2 fästingar i hela mitt liv, och båda två har dött när dom har sugit i sig mitt blod...alltså..det kryper inte fästingar på mig allt för ofta! Men redan nu så hade en hittat mig..jag tror det kommer bli ett fästing år i år, med råge!

Sen så eldade B och jag lite gräs i helgen, det är vår det :) Allt gick jätte bra och gräset brann som bare den..På ett ställe brann det lite för bra så det tog sig i en buske, samtidigt som det spred sig snabbt upp mot skogen i alla torra löv. Jag tog en snöskyffel som vi hade och började banka på busken som brann, men det verkade bara ge elden mera syre för det brann bara mera, jag började då få liiite smått panik när jag såg att det satte väldigt fart upp mot skogen så jag gick dit och började banka där istället men det verkade inte hjälpa alls. Så B slet skyffeln hur händer på mig och började banka allt vad han hade...då släcktes elden :) puh, lite svettigt där ett tag! Men vi fick eldat där vi hade tänkt trots allt, vi fick bara tänka på att det brann mycket bättre iår än förra året, så vi fick inte låta det komma så nära skog och buskar! Igår så var brannkåren hos grannen som elda i sin fårhage, och på Nyheterna så varnade dom för att elda gräs för det brinner så bra...jo tack..märkte det :)

Jag har nu börjat med Wilmas hårdträning! Cykla :) Vi skulle ha börjat med det för länge sen om det hade gått när det har vart snö och is och sen så har jag faktiskt inte tänkt på det, MEN.. så säger B´s mamma att hon tycker wilma börjar bli tjock! WHAT? nähe då, hon är en dam i sina bästa år! Men cykla ska vi göra iallafall, vi var ute i 45 minuter igår och wilma travade på riktigt fint hela vägen. Tänkte börja med detta i 3 dagar i veckan först, sen kanske utöka om vi har tid :) Hon orkade vår traditionella spurt på slutet också igår. Jag tycker den är lite läskig. Det är sista biten innan vi är hemma och då kör vi på allt var vi har, hon springer allt var hon har och jag cyklar allt vad jag kan. Lite pirr i magen får jag för wilma brukar bli så exalterad så hon började skälla som att hon driver och ibland så började hon hoppa och vill ha tag på kopplet, och ibland så är det också så att hon inte orkar så då saktar hon in..allt detta måste jag ju ha koll på så hon inte gör nått oförberett så jag välter, samtidigt som jag då ska trampa i full fart och ha koll på vägen...lite pirrigt, som att galopera när man rider faktiskt :) Men ingen ska säga att wilma är tjock så nu kör vi hårt som bare den..sen så hade jag ju ändå tänkt cykelträna henne för att hon ska vara i form tills jakten börjar i okt! Funderar på om hon ska simma också, det är väl bra träning? ja vi får väl se!

Ja..som sagt våren är här. Blommorna kommer upp, träden får knoppar, rådjuren kommer fram och äter gräs och retar wilma, fåglarna kvittrar, det är ljust på morgonen...jag älskar våren :)





Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Linnea Berglund

För en hund att simma 20 minuter är för den som att gå 5 mil, så ja - det är bra träning med simning ;-)

2010-04-13 @ 16:09:58
Postat av: lina

Ja visst är det härligt med våren?

2010-04-15 @ 07:51:16
URL: http://secretmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0