vivaz

jag gjorde det. jag åkte och köpte en ny mobil efter skolan. det känns lite konstigt i magen faktiskt. Jag har en fullt fungerande telefon, förutom att den inte har nått internet och att det brusar som fan så jag knappt hör vad folk säger i den, men det hade man ju kunnat leva med faktiskt :) men jag gjorde som jag själv ville och köpte en sony ericsson vivaz. B tror inte att den är nått för mig..tror inte det är min stil att ha touch..men det är det visst!!
Den är så fin och jag kan knappt bärga med med att starta den imon när den har laddat klart så jag kan kolla alla grejjer jag kan göra med den. Jag ska skaffa TRE som kontatkort också..verkar bra så det får det bli..yes..jag är så inne nu ;)

föresten. efter jag hade köpt min nya telefon och svävade lite på moln. Så gick jag in på djurmagazinet som ligger precis bredvid..Tänkte kolla på en sele till wilma nu när vi ska cykla så mycket. Hon har alltid haft sitt bilbälte innan, det är ju en sele och det har en ring på ryggen så et har funkat bra..men tänkte att hon ska få nått snyggare och kanske tom skönare. Iallafall, kommer ni ihåg att jag skrev för ett tag sen att jag hade beställt en klösbräda till Tussan på djurmagazinet, och att jag sen var inne där typ varje dag för att fråga om den hade kommit och sa varje gång att jag "bara hade vägarna förbi" (vilket jag faktiskt hade) men det var samma kille nästan varje gång, eller man snarare kanske :) han ser ut att vara några år äldren mig och är riktigt trevlig och ser faktiskt lite bra ut också ;) det blev iallafall lite pinsamt till slut..ja, för ett tag sen så glömde jag min plånbok där och då ringde han upp mig senare men jag missade det så han pratade in på telefonsvaren att jag hade glömt nått där...så jag åkte och hämtade den då, och tur som var så var inte han där just då, puh. men idag så var det bara han som jobbade, och det var bara jag som var kund också. Så nu till själva grejjen jag ville komma till :) jag valde en sele som såg lite bra ut. SoftSele heter den föresten, jag man ha i vatten och allt. super. sen så går jag till kassan och lägger fram och hälsar och han säger "en sele där ja!" "ja, dags för cykelträning nu" Säger jag då lite trevligt. "och plånboken har vi där ja" fortsätter han då i helt vanlig samtalston! först så tänkte jag att jag måste ju ha hört fel? han kan väl omöjligt komma ihåg att jag glömde min plånbok här för typ 3 veckor sen? eller? jag tittar upp och säger lite dumt och fånigt, "eeh, ja just det ja..." han skrattar och säger att han bara skojade...hmm, då får jag ju vara trevligt att skratta lite också..! haha, ja..sen så var vi inne i diskussion om att jag nog borde skaffa mig en väska, eller en mindre plånbok som får plats i fickan...fast inte en sån där för bara kort, för den tappar man la bort för att den är för liten. Ja, det var lite roligt fatiskt :) jag har ju sökt jobb där så jag hoppas ju att om han nu känner igen mig sådär så borde han väl kunna anställa mig också, är ju iofs inte han som äger stället men det är nog bara han och ägaren som jobbar heltid så han borde väl ha nått att säga till om :)

ja så kan det va!
Min syster som jag har berättat om innan operar föresten idag. Smärtan har inte blivit den minsta bättre så hon har gått på morfin hela tiden utan att kunna trappa ner, vilket såklart inte är bra. Så läkarna tyckte att det var dags att operera! Har inte pratat med henne än men det gick säkert bra så nu får vi hålla tummarna på att hon blir bättre. Läkarna har ju sagt att dom nästan kan lova henne att hon går ut därifrån nästan helt smärtfri inom några dagar...så det får vi hoppas :)

Nu ska jag åka och vara barnvakt. var ju på lekplatsen med sötnosen i tisdags. och det får det nog bli idag också :)
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0