Hårdträning och bölder!!!

Nu ligger jag och wilma i hårdträning. Det är bara 2 månader kvar tills Wilma ska få ge sig ut och springa i skogen och då måste hon vara tränad för att minska skaderisken. Hon är i väldigt fin form nu viktmässigt, hon har nog aldrig vart i så här fin form denna tiden på året innan. Men hon måste få lite mer muskler och bättre kondis. Så vi är ute och springer, vi sprang i måndags, och igår och imorgon bitti ska vi ut igen. Det är bra för oss båda :)

Alice Har fått bölder hon :( Det började för kanske en månad sen med att jag trodde hon hade fått fuktexsem. Det vätskade sig i huden och jag gjorde rent, det blev inte bättre utan värre..det började vara sig och blöda. Så jag fick raka bort pälsen och göra rent, då blev det fint. Men bölden som var då, som jag trodde hade med såret att göra, är fortfarande kvar. Där har vart en liten kula som en golfbol ungefär sedan dess, så det är ju ett par veckor nu, på ena frambenet är det. Jag ringde veterinerären igår och hon sa att det kunde vara något som jag inte kommer ihåg vad det heter nu, typ knist eller tvist, eller tvast...eller nått. Hon sa att det är som en stor finne och den varar sig och växer och ibland så växer dom sig så stora och ibland även innåt så då får man ta bort dom, men hon visste ju såklart inte säkert..det kan även vara en tumör. Men hon tyckte att sålänge den var torr och fin och inte växte sig större eller att alice var besvärad av den så kunde vi avvakta! Men, nu har jag hittat en till :( På bakbenet. Det får ju mig då att tro att det inte är tumör, för då borde det väl inte ploppa upp lite här och var liksom? Men den jag har hittat nu är iallafall mycket mindre, men hård. Ja...vi får se. försvinner de inte eller blir värre så får jag åka in tror jag nog..för jag kan inte sova på nätterna när hon inte är 100% frisk, känns bättre att veta ju!



Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Det är läskigt med bölder! Tellus böld på tassen blir större.. :( Fortsätter den växa så måste den tas bort ju! Alice har säkert inte tumör får vi hoppas! Men mammas förra hund fick runt tio st bölder som var tumörer. Men ofarliga! Vi får bestämma när vi ska ses! kram

2010-08-06 @ 22:40:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0