pengar och hundar.

Nu börjar allt rulla på. Måste få ordning på allt som komma skall i skolan. Och vet ni vad. Hade det funnits ett pris för att vara mest ouppmärksam så hade jag vunnit det, eller mest korkad - det hade jag nog också vunnit. De är nämligen så att de senaste terminerna så har jag glömt att skicka in min studieförsäkran, den måste man skicka in när man har börjar studera varje termin så att man får sitt studielån. Men jag har missat detta och sitter som ett fån och undrar varför jag inte får mina pengar, och så hade det då vart flera terminer i rad. IÅR tänkte jag att jag ska fan ha mina pengar så fort det bara går...Så jag skrev upp i almanackan vilket datum det var man tidigast ficka skicka in sin studieförsäkran och tyckte att jag var så duktig och hade bra koll. Detta datum var då i måndags. Så igår skulle jag skicka in min studieförsäkran. Då får jag en chock!!! Jag är allvarligt talat nära att få hjärtstillestånd! Jag kollar igenom lite på kul bara hur mycket pengar jag ska få denna månaden, denna månaden är den bästa med csn för man får mycket mer än alla andra månader. Men då ser jag under utbetalning, Summa: 2696kr! WHAT!! Bidrag: 2696 kr. Lån: 0 kr. Herregud. ska jag inte få lån? har jag missat att jag inte ska få lån? hur fan ska jag överleva på 2696 kr i månaden? vafan!!! Jag får liiiiite panik och ringer upp csn med en gång. Samtidigt så kollar jag igenom alla papprena för jag har starkt för mig att det står nånstans att jag har blivit godkänd eller nått. och det hittar jag, det står det "CSN har beslutat att du får studiemedel för studier vid Högskolan i Borås, Lärarutbildning, eftergymnasial nivå, 30 poäng, 20 veckor, år 2010 vecka 35 - år 2011 vecka 02, studietakt 100%" ja det stämmer ju tänker jag. vad är då felet? Så läser jag längre ner att tydligen så är "skäl till beslut" att jag inte har kryssat i att jag vill ha lån! Nehe? ska man kryssa i det? jag läser min sjunde termin och har fortfarande inte koll på hur detta går till! Men den unge yra killen på CSN som jag tror var ny och inte visste egentligen nånting, sa att jag kan skicka in en ändring. Så det gjorde jag och nu är det bara att vänta. Nångång kanske jag får några pengar.

Från det ena till det andra. Alice har börjar löpa. Hon är så konstig med sina löpperioder. Det var 3 månader sedan och löpte sist och hon har fortfarande mjölk från sin skendräktighet, och nu börjar hon löpa. jaja. Det är som det är. hon verkar inte lida av det :) förutom att hon blir dålig i magen, vilket vi nu har börjar koppla ihop med löp så det är inte maten eller så antaligen.

Och vet ni igår. Ella springer ibland fortare än vad hon egentligen hinner med den lilla lusen. Igår skulle hon springa in från trädgården, också ramlar hon på nått sätt i trappan. Hon skriker och sen kan hon inte stödja sig på ena bakbenet. Jag har aldrig sett en hund halta så som hon gjorde då, hon liksom föll ihop med bakbenet i steg och pep ett konstat långt pip. Jag blir så rädd när sånt här händer och hämtar B med en gång. Jag trodde seriöst att hennes ben hade gått av, så som hon "gick" så tänkte jag att nu är det av, benet är av! Jag springer och hämtar B "kom skynda! Ella...KOM!" Han kommer...och hon haltar inte längre? " Vad är det?" " men hon hade ju så ont?" "äsch, kom ella så går vi coh lägger oss" jahaja! Nä det var inget mer med det. och idag har hon rusar runt som bare den igen. Jag har mina aningar om detta. Fick hon kanske bara lite ont? Men tyckte fruktansvärt synd om sig själv, som hon gör när det kommer andra hundar och hon skriker bara de tittar på henne. Var detta samma grejj? Eller hade hon faktiskt riktigt ont i några sekunder men sen gick det över? jag vet inte, hon är bra i benet nu iallafall och det återstår väl att se hur hon beter sig om hon får ont nån annanstans nån annangång :)

Nu måste jag städa upp för snart kommer lottis och jamie och Tellus :D
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0