Personalfest och veterinärbesök!

Igår var det personalfest på Fun City. Riktigt riktigt kul var det. jag fick till och med diplom. DET var det bästa på hela kvällen ;) Alla fick inte diplom förstår ni, det kan man ju tycka vad man vill om men jag är glad att jag fick :) Några som har vart där i flera år fick, men det var inte alls många av alla oss som var där för första året som fick. Så då förstår ni ju att jag var stolt :) Två förstaårare fick för att dom är solstrålar mot kunder och medarbetare, nån fick nog för bra arbete och så där. MEN EMMA!!! jaha ni. På mitt diplom står det ORDAGRANT så hära:

"Emma Wikner Myntade begreppet Duvhöna.
För ovärderliga insatser i Djurvetenskap, att utveckla FunCity med ett leende."

Nu tänker ni säkert "jaha? ok?". Men jag ska förklara. Eller rättare sagt jag ska uppdatera er för jag har berätta om insidenten som ledde till denna utmärkelse innan.

Igår när jag satt och jobbade i butiken på funcity så ser jag plötsligt en liten konstig fågel vid glassbaren mitt emot. "det är väl ingen vanlig duva det dära?" tänker jag. Och sen så ser jag ju..."nämen, det är ju en sån där fågel dom har i buren i djurparken här..ojoj, har den rymt!" Jag skickar iväg ett sms till min chef för att berätta detta så att hon kan skicka upp nån som kan fånga in den och sen fixa buren så inte alla rymmer tänker jag, så här skrev jag..."jag tror en sån där duvhöna har rymt, det sitter en på taket på badvåfflan. Det ser iallafall inte ut som en vanlig fågel." Sen väntar jag. Tänker att snart så kommer det nån som ska försöka fånga in den...
Men det kommer ingen. Efter ungefär kanske 20 minuter så tänker jag att nu får jag ringa henne, hon har kanske inte sett mitt sms så jag får ringa så dom kan fixa hålet innan alla rymmer.
jag ringer - hon svarar
"phaaaa pahpahpahpah"
"jaja, så du har sett mitt sms" förstår jag då!
"haha, ja!" Och hon skrattar och skrattar så jag knappt hör vad hon säger. "Det är en påfågelhöna, och vi har släppt ut dom för att dom inte ska behöva vara instängda."
"jaha, ok!" säger jag väldigt förvånad.
"Så dom flyger in och ut ur buren."
Och hon bara fortsätter skratta. "Duvhöna? herregud Emma jag satt i möte och läste ditt sms och skratta så tårarna spruta"
"ja men vafan, jag kan kom inte på vad den hette"
"nä ok, men hör av dig om det kommer en lama"
"ha ha, ok!"

Så så gick det till! Och dessutom vet ni, det heter inte alls påfågelhöna som jag skrev i detta gamla inlägget, utan påfågelduva..så inte ens när jag försöker rätta till det så blir det rätt :)

Alla cheferna på detta möte hade iallafall fått sig ett gott skratt så jag bjuder på den ;)


Idag så var Ella bella busrumpa hos veterinären. Hon har ju kliat sig i sina öron ett tag och vi har gjort rent och tvättat men idag så var det ena så rött så nu det fick vara nog. Veternären tog prover (vilket var svårt för öronen var såååå rena sa hon ;) och såg att det var bakterier och svamp. Så nu ska Ella behandlas så ska hon nog må bra igen.
När vi kommer ut från veterinären och ut i väntrummet igen så sitter där en, för Ella, väldigt stor springer spaniel. Ella tvärstannar, stirrar på den - Sen börjar hon morra, skälla, gruffa, hoppa och dansa. Hon visste nog inte riktigt hur hon skulle regera så hon gjorde allt som föll henne in. :)
När vi kom hem och hade parkerat och jag öppnade bakluckan och grinden på buren så slänger Ella ur sig all mat hon ätit idag. Det hoppa vi berodde på övertrötthet och lättnad av att vara hemma, och inte åkskjuka! Så hoppas det var en engångsgrej! 

  

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Bästa diplomet någonsin ju! Jag minns det inlägget då du berätta om duvhönan ;D

2010-08-14 @ 13:32:15
URL: http://nilss0n.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0