Blir rädd för mig själv.

Ibland blir jag rädd för mig själv. Förstår inte vad som händer i mitt huvud som gör att jag glömmer saker väldigt ofta. Inatt vaknade jag och låg och funderade på om jag hade släppt in wilma från trädgården, hörde hur Alice låg och snarkade och Ella låg i sängen, och kunde inte minnas mig att wilma hade kommit in. Men jo, det hade hon visade det sig. Men jag blir lite rädd, för jag skulle kunna glömma dom ute, märker jag. B säger att jag skulle kunna glömma mina barn i bilen på sommaren så att dom dör, och ja - jag håller med. Därför kommer jag aldrig våga lämna dom i bilen från första början när jag väl får barn. Jag skulle aldrig aldrig sätta fast hundarna i dragkrogen på bilen, för att jag vet att jag skulle kunna glömma dom där. Ofta glömmer jag bort att stänga av vattenkranen, så går jag runt och funderar på vad fan det är som låter! När jag åker hemifrån så måste jag ibland vända för att kolla så att jag har stängt av plattången, eller stängt till kaminen ordenligt, jag har alltid gjort det, men jag är väl så van vid att glömma så jag tänker att jag glömmer hela tiden.
Hur som helst, det som hände just nu var att jag skulle kolla så att jag visste vart papprena till utställningen i stockholm var, och jag visste ju att dom ligger i min nya fina mapp som jag har köpt till Alice där hennes stamtavla finns också, skulle ju bara dubbelkolla. Men dom var inte där? :O och dom var inte i nån av mina två högar med skitpapper. va fan? leta flera gånger och överallt och började få lite smått hjärtklappning. Så tänkte jag att jag får väl kolla i pappersinsamlingen, men jag kan väl ändå inte ha slängt det. Men jo, där låg det! Och jag är inte jätte förvånad, en gång slängde jag en av B´s räkningar som han upptäckte när vi stod och skulle slänga papper. Ja, trött på mig själv blir jag! Och lite rädd att jag en dag ska glömma nått allvarligt som ett ljus eller nått.

Till roligare saker. Det börjar närma sig vår livs största utställning. Aldrig trodde väl jag att jag skulle åka till stockholm på hundmässa. Fan vad kul det ska bli. Det ska bli kul att sitta i bilen 6 timmar (eller mer beroende på väglag) med underbart sällskap, det ska bli kul att träffa Linnea igen, det ska bli kul att träffa släkten i märsta, det ska bli kul att gå på hundmässa och kolla på utställningar, lydnad och alla saker dom säljer. Det ska helt enkelt bli hur jävla kul som helst :) jag ser fram emot detta jätte mycket! OCH en sak till som jag inte sagt till josse ännu, men jag hoppas vi kan stanna i gränna och köpa på oss ett års lager av polkagrisar ;)

Och på söndag när vi har kommit hem så ska vi fira jul med min familj. Det ska bli mysigt. Jag älskar att ge bort julklappar och se vad folk tycker om det dom får. Speciellt en julklapp ser jag fram extra mycket emot att ge bort, kan inte säga nått om den ännu för då kanske personen kan lista ut..men kan säga det på måndag :)

Imorgon ska vi få opponering på vårt arbete och ge opponering på ett annat arbete. Ja nu händer det mycket må jag säga..och kul är det :)

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0